Livet med Bazz

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Marit - 10 april 2016 20:45

Det finns väldigt fina dagar och så finns det magiska dagar. Det här är en magisk dag! Bazz och jag går ner på morgonen och sätter oss vid stranden. När vi var ute i påskas fanns inte en sjöfågel. Nu fanns det desto fler. Ute på Gråskärsfjärden låg ett helt band med smattrande ejdrar och alfågel. De brukar försvinna utåt så fort vi kommer ner på stranden men nu ligger de kvar. Ja inte nära eller så men ändå innanför Gråskär och Högkobb. Vid den här tiden är det också lite extra fridfullt när det inte är så många som fått i sina båtar och därför gör tillvaron mer fridfull än på sommaren. Sen är det naturligtvis kul att spana på de första båtarna som passerar för säsongen. 

     

Kunde inte bestämma mig för vilken bild som var bäst så det blev alla tre   

Karin och Åke var inte sena ner heller. MEN det blev inget morgondopp, trots att alla förutsättningar fanns. Men när temperaturen just passerat ovanför nollan får man slippa   Man ska ju ändå hem och duscha sen.

Ingen tvekan utan vi fixar frukost uppe och tar med ner på stranden och njuter av livet samtidigt. Ja där blir vi faktiskt sittandes sen hela förmiddagen och bara njuter. Det är nästan vindstilla hela förmiddagen och det är bara helt sagolikt. 

Bazz tycker också att det är lite onödigt kallt i vattnet men måste ändå ner och doppa tassarna med jämna mellanrum. 

   

Inte mycket vågor man kan "tugga" i sig heller.

 

Var först lite tveksam till att åka ut och trodde att det inte skulle ge något att komma ut så sent. Men ack vad jag bedrog mig. En dag som laddade mitt batteri mer än något på länge betydde så oerhört mycket för mig. Tack syrran och Åke som övertygande mig att det bara var att åka ut och njuta och bli upppassad med mat och sällskap  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards