Livet med Bazz

Alla inlägg den 15 januari 2017

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det både herr och fru domherre. De brukar faktiskt komma förbi vissa vintrar just till det trädet men det gäller att man är vaken just då för det är inte så himla ofta precis. Nu hann jag springa upp och hämta kameran och byta objektiv för att få en chans på en någorlunda bra bild. Gick sen ut för att få en bättre bild men då flög de iväg. Det brukar vara två par och jag såg en hade till men inte honan. Så tre av dem var här i alla fall   

 

Sen kom hacke förbi och åt av kotten som mamma och jag köpte tidigare i vintras. Den har jag sparat till riktigt kallt väder men det går ju upp och ner hela tiden så det fick bli i förra veckan. Vi har ju så extremt lite fåglar här på vintern jämfört med sommaren men nu kom det faktiskt en och annan. 

 

Avslutar söndagen med en middag hos Löfgrens i Sörskogen. Kanske sista gången man är där då de snart flyttar och i åker bort om dryga två veckor. Blir konstigt att inte åka dit något mer men ska bli så himla kul att få se deras nya lägenhet inne i stan. 

#vinter #söndag #domherre 


Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards