Livet med Bazz

Inlägg publicerade under kategorin Skärgård

Av Marit - 23 maj 2015 11:30

Vi pysslar och grejar hela dagen och går sen över till Maggan och Lalle för fyradrink. Den här gången har vi tänkt till innan och tagit med oss middagen på en gång. Det blir ju ändå så att vi sitter där så länge så att det hinner bli dags för middag och nu är det bara vi fyra ute på hela ön så det känns ju än mer onödigt att sitta på varsitt håll.

Grillmästarna in action.

Under/efter middagen pågår Eurovision song contest och kan man tänka sig att Måns Zelmerlöw gick och vann med Heroes. Helt klart den bästa låten också, om man ska vara helt opartisk   . Roligt för honom!

Det blev en himla fin kväll/natt att gå hemåt i.

Av Marit - 22 maj 2015 11:30

Fredag igen och Clas, Bazz och jag åker ut till holmen. Förste matros på plats.

Fick mina nya skor hemskickade igår så nu ska jag förhoppningsvis hålla mig torr om fötterna. Vet inte vilket par i ordningen jag slitit ut och fått läckage i. De är lite hårda i början bara men sen blir de sköna.

På fredagar ska man dricka bubbel säger Lalle och jag är inte sen att hänga på den trenden. Bubbel är fantastiskt gott och kan aldrig bli för mycket. Tyvärr är inte Clas så förtjust i det, om det inte är riktig champagne, men det innbär ju att det blir mer över till mig :-)

Av Marit - 17 maj 2015 20:37

I torsdags löste vi, Karin, Åke, Clas, Bazz och jag, av Viktor med kompisar i Bullis och åkte ut till holmen. De hade inte fått igång stora båten så vi fick åka ribben. Det var svinkallt i Bullis och en vinterjacka hade inte suttit fel. Det gick helt ok ändå att åka ut och var inte så kallt som jag trodde det skulle bli.

Fredag morgon åkte Clas och Åke in till land för att jobba. Vi andra stannar kvar på holmen. Båten startade på en gång då det bara var batteriet som hade dragit ur och efter nattens laddning var allt ok igen. Karin och jag tänkte jobba lite ute idag, ta fram utemöbler mm. Vi hann bara börja med att fixa sofföverdraget först och sen kom regnet och bitvis haglet. Blev inte så jättemycket gjort ut så vi fick fixa lite inne i stället.

Till fyradrinken var vi bjudna över till Lalle och Maggan men det gick inte att sitta ute, inte bara på grund av regnet utan även kylan. Efter en stund kom Åke tillbaka från fastlandet. Clas hann inte hänga med ut idag.

Lördag morgon är Bazz och jag ut en sväng vid 5.30 och det är sooool   . Vi sover dock en stund till och går upp igen vid 8-tiden och sätter oss nere vid stranden. Det är fortfarande sol och lugnt men vindarna är kalla. Efter en timme kommer Karin och Åke ner och innan vi går upp tar de ett morgondopp. Det är ca 7 grader, brrr!!

Åke tar en snabb frukost och åker sen till Bullis för att hämta Clas. Han har med sig jord som vi inte kunde ta med oss i torsdags när vi åkte ut så jag roar med att bära upp de 8 säckarna. Bra motion! Sätter ner potatisen i jorden och rensar bort en massa ogräs och annat skräp. Börjar också gräva i landet framför stugan där det förhoppningsvis ska kunna odlas grönsaker i sommar. Vad passar väl sen bättre än att äta sillunch. Det är jätteskönt i solen men är baske mig inte ett dugg skönt i vinden. Dunvästen sitter inte i vägen.

Jobbar en stund till efter lunchen tills det är dags att tvätta av sig genom ett dopp i havet medan Åke och Clas tar en snabb eftermiddagsbastu. Vi måste ju vara lite fräscha när Maggan och Lalle kommer över på fyradrink.

Det var jätteskönt i solen bakom lillstugan. När L&M sen gick hem drygt två timmar senare hade solen gått ner bakom träden och det blev det iskallt. Och jag menar verkligen iiiskallt. Fick ha en extra tröja och sockor på mig långt in på kvällen sen.

Bazz fick ett jättelångt ben av husse som han inte riktigt visste hur han skulle äta.

Efter en hel del tuggande tröttnade han till slut och slocknade i soffan

Söndag börjar regnigt och det håller i sig i princip hela dagen. Vi äter frukost och städar undan och packar sen ihop och åker hem. När vi kommer hem tänder vi en brasa, duschar och myser i soffan en stund. På kvällen bjuds vi på middag hos Löfgrens. Ja de vill säga, de andra äter medan jag kämpar på med min soppa. Gott såg det ut i alla fall. Viktor har haft visning av lägenheten och orkar inte komma. En lång och skön helg är till ända och i morgon väntar jobb igen.

Av Marit - 25 april 2015 18:45

Vi är helt ensamma på ön så nu kan man strosa som man vill.

Karin och Åke är hemma och vårstädar i området men är nu på väg ut. Clas åker och hämtar dem och Bazz står kvar på bryggan och väntar.

Vi står förstås beredda att ta emot när de kommer tillbaka också.

På kvällen får Bazz ett stort ben att tugga på. Det var smaskigt och tog inte så lång tid att tugga i sig.

Av Marit - 24 april 2015 18:45

Idag har jag haft semester och varit på stan och fixat lite grejer. Bazz har varit på dagis så jag har kunnat åka runt utan att behöva tänka på honom. Clas kommer ifrån jobbet i skaplig tid så vi åker ut till holmen. Premiärtur med båten. för i år. Så skönt att den äntligen är i så man kan åka som man vill.

Av Marit - 5 april 2015 22:00

Idag är vädret inte alls så roligt heller. Men efter frukost är det dags att åka hem till stan igen. Löfgrens ska på fotboll så vi åker med hem också. Svårt att lämna denna gråa men ändå underbara holme.

Desto finare är videkissarna som ser nyduschade ut.

Bazz poserar

Så här tycker han om att bli fotad

Han kan vara säl också, den enda vi såg den här helgen.

På ett sätt var det ganska skönt att komma hem till ett torrt och varmt hus. Vi tänder en brasa och myser i soffan en stund och tittar i kapp på lite serier.

Blev inte så mycket mer nytta gjord i dag och några dagar i frisk luft och mycket spring tar knäcken på de flesta

#bazz #storholmen #påskdagen

Av Marit - 4 april 2015 21:45

Lite mindre soligt väder idag. Ganska svalt men i alla fall fortfarande nordlig vind. Vinbergs håller på att renovera brygga och brygghus.

Viktor kommer ut till lunch och åker hem igen senare på eftermiddagen. Vi bastar och gör oss fina för vi ska till Kroghs på middag. Karin är tyvärr sämre i halsen så hon stannar hemma. Bazz är också hemma och håller henne sällskap. Vi andra får en god och mycket trevlig vildsvinsmiddag på Lilla Bergskär.

#påskafton #storholmen #bazz #lillabergskär

Av Marit - 3 april 2015 21:30

Lite kyligt men solen skiner härligt. Bazz snarkar gott efter att han varit ute och fått sin frukost.

Men efter vår frukost måste vi ut i det härliga vädret.

Bazz tittar förundrat på sjömärket som ännu ligger kvar i viken.

Vi har tur för det blåser nordligt och går man till insidan är det trots solen kyligt och inte alls skönt. Nere vi vår strand är det helt sagoligt skönt. Kroghs ska komma på sillunch och precis innan vi ska gå upp och förbereda det sista kommer vi på att vi kanske ska sitta ute och äta. Sen kommer vi på den geniala idén att sitta nere vid stranden och äta. Sagt och gjort, vi drar fram och dammar av utemöblerna och dukar upp där nere.

Det är helt sagolikt skönt.

Isa och Bazz kan ju inte riktigt uppföra sig när det äts så de får varsinn tuggpinne och får ligga på var sitt håll under tiden. Isa syns knappt men ligger och solar magen och njuter.

Bazz är inte lika avkopplad men njuter i solen också.

Efter en lång lunch går solen lite bakom molnen och det blir lite kyligt. Vi går därför upp och tar fikat inomhus.

Isa får låna Bazz bädd och somnar gott medan alla pratar.

En lång och trevlig lunch blev det som vanligt.