Livet med Bazz

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Marit - 2 september 2012 21:15

Ingen bra början på helgen precis. Spöregn hela fredagen. Visserligen lite varmare än de 5 grader som det var i tisdags morse. Det ser inte ut att bli så mycket bättre resten av helgen heller så det känns skönt att vi ska vara hemma och inte ut till holmen. Vi hade nog i och för sig åkt ut ändå men nu ska jag klippa mig på lördag för sista gången hos min frissa som jag har gått till i närmare tio år tror jag. Samtidigt längtar man ut eftersom vi inte har varit ute där sen semestern.

Bazz ville förstås inte gå ut på hela kvällen men han har också börjat förstå att man ibland måste ut och uträtta behov även om det regnar så vi har en deal. Bajsa så går vi in sen! Det funkar för honom:-) Stackars personalen på dagis har säkert inte fått med honom ut på hela dagen. Där lägger han sig ner på marken och bara vägrar gå. Men han dör ju inte av att inte gå flera timmar varje dag så vi låg och mös i soffan i stället på kvällen.

Lördagen bjöd inte på mycket bättre väder så det blev en lite kortare runda efter frukost. Blommorna har faktiskt klarat regnet också.


Förvånad att grannens fina röd solhatt inte har vikt sig.

Söndagen bjöd på betydligt bättre väder. Lite sol på morgonen men den var nog borta när vi kom ut. Bazz och jag tog en tur i skogen för att leta kantareller. Bazz tyckte att det var skönt att komma ut i skogen och sprang som en tok länge och väl när vi var uppe på en höjd med mycket mjuk mossa att springa i. På samma ställe fick han ett riktigt bullfnatt förra året också så det måste vara något visst med det. Försökte klicka in honom på att leta upp svamp men vi får nog öva lite mer på det. Visserligen gick han över en hel del svamp men det var ju inte riktigt så jag hade tänkt att han skulle markera. Hittade bara några enstaka gula kantareller men en hel del höstkantareller. De var visserligen för små för att plockas än men jag tog i alla fall de största. Resten ska jag håva in när de vuxit på sig lite. Massor av taggsvamp fanns det också men jag vill inte ha så mycket sånt. Det funkar som utfyllnad om man inte får så mycket annat men nu ville jag bara åt det gottaste.

Mycket vätska var det i dem men trots att mängden reduceras betydligt när man steker dem så blev det några smarriga mackor till lunch. Precis lagom då det vankas tidig middag.


På eftermiddagen gick vi på resturang och jag åt en supergod carbonara. Sen fick vi äntligen komma och titta på Viktors nya lägenhet. Har visserligen sett den på mäklarens bilder men det är ju inte samma sak.

Bazz fick ligga kvar i lägenheten medan vi var och åt. När alla sen var tillbaka la han sig nöjt och mös på den mjuka mattan. 


En mycket trevlig lägenhet med bra planering. Perfekt att man nu har någonstans att sova när man har festat i stan   (för det gör man ju så ofta nu för tiden, eller inte).         

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards