Livet med Bazz

Alla inlägg under februari 2016

Av Marit - 28 februari 2016 22:15

Strålande solsken idag också! Bazz och jag åker till Sundby för att ta en tur på Orlången. Det är helt magiskt. Klarblå himme, strålande sol och ingen vind. Inte mycket som slår en sån dag, det bara värmer i själen.

 

Vi är där ganska tidigt och många är på sportlov så det är inte mycket folk där än. Bazz stormtrivs och springer som en tok hela tiden. Vi knallar på i över 1 ½ timme och det är nästan så att man inte vill åka hem. 

Tur man har brejn så man kom ihåg att ta med solglajjer för det behövdes verkligen. Mmm, den här dagen ska jag leva på länge. 

   

På kvällen bjöd mamma på renfilé och potatisgratäng. Makalöst gott! En underbar avslutning på en underbar dag.


#orlången #bazz #sundby #is #sol #söndag 

SOL

Av Marit - 27 februari 2016 23:00

Lördag och sol, det är nästan så att man inte tror det. Vaknade i morse och gårdagen var ingen dröm. Jag har fortfarande en ny bil. Vinterdäcken har kommit till Håkans garage så vi åker dit för att byta. Medan husse gör jobbet tar Bazz och jag en promenad. Trots att det är ett industriområde finns det lite skog i närheten att gå i. Det hade kunnat vara lite mer snö men annars är det en perfekt vinterdag med några minusgrader och sol. 

 

När däcken är på och vi promenerat klart åker vi hem och jag duschar för att sedan åka hem och överraska mamma. Och förvånad blev hon! Hade ju pratat lite löst om att byta bil för några veckor sen men sen har jag inte sagt mer. Vi åker i alla fall till Kungens Kurva för att inhandla lite presenter till Viktor och Ludvig och passade på att äta lite lunch på By i shoppingcentret. Inte mycket folk trots lönehelg med det är ju sportlov och sol ute så det förklarar ju en del. Mätta tar vi några affärer till innan vi åker hem igen - nöjda med resultatet.

Mellon tröttade ut vissa den här helgen också.

     



Bil

Av Marit - 26 februari 2016 22:45

Vilken dag! Förutom att det är fredag och att man fick lön igår så hände en annan fantastisk sak. Nämligen att jag hämtade ut min sprillans nya bil. Den är så fin och jag är så himla glad. Tror nästan inte på att det är min utan bara till låns. Tänk om jag vaknar i morgon och det bara var en dröm. Bäst att kolla kontot i morgon :-)

 

#mazda #mazda3 #zoomzoom #nybil #glad

Av Marit - 21 februari 2016 22:45

På söndagar har Gud bestämt att man ska vila - frågor på det?

 

Av Marit - 20 februari 2016 22:30

Äntligen helg igen och vi har ingenting planerat. Ska bli så himla skönt att bara vara ledig. Bazz har fattat att det är ledigt och börjar dagen i ryggläge medan vi äter frukost. 

 

När vi vilat färdigt och ätit frukost åker Bazz och jag till Hagaparken. Det är mulet och blåsigt som vanligt där men det brukar bli bättre när man kommer längre in mot kärnan av parken. Vi tar utsidan och går längs Brunnsviken. Det är ganska mycket folk ute på isen så vi vågar oss ut också. Bazz får som tokryck när vi kom ut på isen och springer fram och tillbaka som om han hade eld i baken. Vi springer och busar lite men går sen över till andra sidan och upp på land igen och fortsätter promenaden där. Det blev en skön långpromenad på ca 1 ½ timme så nu smakar lunchen lite bättre. Vad det än blir. Dagen gick väldigt fort trots att vi inte hade några måsten inplanerade. Melodifestivalen verkar vara de riktigt ungas år i år och det är väl inte alla låtar man tycker är superbra precis. Bazz tyckte att det var ganska enformigt och tröttnade snart. 

 

Av Marit - 17 februari 2016 14:00

Har fått ett nytt sällskap bland mina fågelvänner utanför fönstret på jobbet. Det är en nötväcka som hittat hit och blivit en flitig besökare. Så nu får blåmesen och talgoxen dela med sig. Får se om det kommer fler sorter framöver.

      

   

Av Marit - 16 februari 2016 19:45

 Grattis mitt finaste hjärtegos på 6-årsdagen       

 

När husse kom hem hade han med sig ett stooort smaskigt märgben. Det låg på däcket när han kom in från kvällspromenaden och han tog det så försiktigt som om det var av glas och började genast tugga. Gott sa Bill*!

   

Av Marit - 13 februari 2016 19:00

I kväll kom Håkan, Helene och Tilde över med lite middag. Eller inte lite utan hur mycket som helst. Det var hummer, rökta räkor och jättekrabben. Vi kompletterade med en crabfishpaj och lite annat plock. 

 

Suupergott! De där krabbenen gick inte av för hackor. 

 

Hummerklorna var inte dumma heller. Ja eller ingenting var dumt utan bara helt fantastiskt gott. 

 

Tilde och Bazz hamnade i soffan, som vanligt, och Bazz mös till fullo. Han bara älskar att sova tillsammans med Tilde. 

 




Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards