Livet med Bazz

Alla inlägg under januari 2013

Av Marit - 30 januari 2013 21:30

Efter snart 10 år blev det idag dags att säga hej då till min kära Fabian. En pålitlig vän som aldrig krånglat. Jag hoppas att hans nya ägare kommer få lika mycket glädje av honom som jag haft  


 

Av Marit - 27 januari 2013 20:45

Idag hade det passat bra med en lång sovmorgon eftersom Bazz sover borta. Men jag vet inte om det blev så mycket av det egentligen. Väckarklocka är numera en onödig pryl och kroppen verkar vant sig vid att vakna tidigt, även när den lilla korven inte är hemma. Skönt att slippa gå ut på morgonen i alla fall  .


Temperaturen går mot nollan och plusgrader på ingång. En rejäl hög snö ligger på förrådstaket och risken för att det ska läcka in när det smälter är stor. De flesta har fått göra om sina tak men vi har haft tur hittills. Men vi har sett vissa tendenser.

Bazz blev i alla fall skogstokig när han hörde skottande och inte fattade vad det var. Jag fick lyfta upp honom så att han såg ut vad det var som hände.


 


Sen åkte vi upp till Löfgrens för att hämta Bazz och fick en god fika samtidigt. Bazz och jag fick sen en uppfrisknade promenad hem därifrån. Stort tack för hjälpen!


På kvällen var det någon som somnade gott i knät.

 

Av Marit - 26 januari 2013 18:15

Idag blev det städning, i alla fall på nedervången. Hallen är klar och vi har varit på IKEA och köpt lådor för alla vantar, mössor och halsdukar. Köket fick sig en rejäl rengöring också när jag ändå höll på.


Bazz blir hämtad av Karin och Åke samtidigt som vi blir hämtade av Håkan. Bazz ska sova hos Löfgrens och vi ska ut och äta teppanyaki tillsammans med Håkan, Helene, Elliot, Tilde, Brittis, Åke, Margareta och Sven.


Lite uppvärmning i Tallkrogen




Sen åkte vi in till Murasaki för middag. Kocken för kvällen lagandes en av alla nio, tror jag Elliot fick det till, rätterna under kvällen. Man blev ändå inte proppmätt för man åt bara några munsbitar (eller mumsbitar som jag brukar säga) av varje rätt.

Han var snabb med spatlarna  

Lite show för gästerna


  

Pilgrimsmusslor på ingång

Hackas, steks och flamberas

Är annars inte speciellt förtjust i pilgrimsmussslor men de här var fantasiskt goda

En god avslutning på en lång och upplevelserik middag.


Tack för en underbart god och trevlig middag samt trevligt sällskap    

Av Marit - 25 januari 2013 18:15

Fredagsmys och födelsedagsfirande  



Senare blev det lakritsfrossa

    

Av Marit - 20 januari 2013 17:00

En lika vacker dag idag också. Bazz och jag tar oss till Riksten och hoppas på lite mindre folk där än på Långsjön.

 


Inte alls lika mycket folk men mer än förra gången. Precis när vi kommit ner på fältet börjar Bazz skälla som tusan och spanar på något "konstigt".


Det visade sig vara någon som övade sig på drakflyg/kite. Mycket märklig sak som flyger runt och dyker ner i backen ibland. Bazz har god lust att springa dit och inspektera närmare.


Vi tar en sväng bortåt skogen i stället så att han får lite annat att tänka på. Det är så fint när träden är vita och frostiga.


Även Bazz verkar gilla mys i solen även om den inter värmer så värst riktigt än.


Bra med såna här rakor där man har full uppsikt. Passar på att träna lite inkallning.


Faktiskt den kurs som gett störst utdelning. Även om han aldrig springer iväg så värst längt så är det skönt att veta att han kommer när det verkligen gäller (men hundra säker kan man ju inte vara;.))

       

Av Marit - 19 januari 2013 16:00

På grund av lite renovering i hallen ligger hela hatthyllans innehåll tillfälligt på en papp på golvet. Det är mest mössor, vantar och halsdukar . Bazz upptäckte ganska snart att det var en ypperlig plats att vila på   



Efter frukost tog Bazz och jag en promenad i det underbara solskenet. -16 i morse men solen gör ju att det

blir varmare mitt på dagen.



Skridskobanan är plogad och det är fullt med folk som åker. Fast just på den här bilden var det visst en lucka  


Korvgubben är också där och tjänar nog en rejäl slant idag.


Kan inte vara lika roligt att bo nära vattnet nu på vintern.

Bazz tycker att det är lite tråkigt när han inte får springa som han vill. Det är ju nackdelen med att gå där

såhär fina dagar för då är det folk överallt.


Bazz väntar på att det ska bli utdelning...


Hans nya passion är nämligen apelsin. Gott och läskande!


Kylan kom tillbaka på eftermiddagen. -18 när jag åkte hem från sjukan. Kände att det var dags att ta fram dunjackan från förrådet. Mysigt    

SOL

Av Marit - 13 januari 2013 21:22

Idag är det SOL. Förbannat kallt men sol 

Under morgontimmmen när jag vaknade var det -12 grader men låg väl runt -10 under dagen. Provade nya hundburen i min nya bil och den passade perfekt. Bortsett från att man inte kunde öppna dörren till buren, haha typiskt! Måste ha en annan som har dörren på ett annat sätt eftersom tröskeln till bagageutrymmet är ganska hög. 


Bazz och jag åkte i alla fall iväg till Riksten. Eftersom det är årets hittills vackraste dag lämnade jag förstås både mobil och kamera hemma. Ingen klocka fick jag på mig heller. Alltid kul att veta hur länge man har varit ute eftesom 40 minuter ibland känns som en evighet och tvärtom. Det var helt fantastiskt när vi kom ner till fältet. Knappt en människa och bara sooool. Tänkte att Bazz skulle bli överlycklig över att få springa som en tok över fältet och jag inte behöva tänka på om det skulle dyka upp någon runt hörnet. Men han tyckte det var kallt om tassarna och var inte alls på humör för att springa som han brukar.  Vi pulsade runt där ett bra tag i alla fall och fortsatte sedan vägen genom området tillbaka till bilen. Det blev över en timmes promenad i alla fall och kom hem ganska lagom till lunchen.  Sen blev det mys i soffan.

Av Marit - 12 januari 2013 20:45

Idag skulle vi till Bullis för att hämta saker i båten. På vägen åkte vi till Jordbro för att byta bil. När vi kom dit ser vi att det står en bil i vägen för skåpbilen. Inga problem eftersom alla nycklar hänger i skåpet inne i garaget. Ja alla utom just till den - förstås! Först fick vi sopa fram två bilar bredvid och köra bort dem. Sen fick vi köra ut monstertrucken ur garaget och bogsera/dra bilen en bit framåt för att sedan kunna köra ut skåpbilen vid sidan om. Sen tillbaka med alla bilar igen. Tur att det inte var besvärligare än så  


 


Så kom vi iväg i alla fall och drog vidare till Bullis.  Båten ligger bra till precis vid upp- och iläggningsbryggan så det blir nära i vår när den ska i. 




Det var knappt någon snö i båten så det gick fort att tömma båten på alla dynor, stolar och allt annat. Det som tog

emot var att dra ur gardinerna. Man vet ju vilket helvete det är att få dit dem igen  



Ett grått och tråkigt Bullis. Tror att alla båtar är uppe nu i alla fall.



På väg hem till mamma åkte vi förbi pizzerian och köpte mat. Mamma är snäll och förvarar allt från båten under vintern så att det får torka ordentligt. Därifrån promenerade Bazz och jag hem. En frisk promenad på 7 km.


Det mesta av julen städade jag bort förra helgen men några stjärnor hängde kvar som fick åka in i förrådet nu.

En liten miniamaryllis från en grupp står i full blom så den fick åka ner i vasen tillsammans med tulpanerna. 

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards