Livet med Bazz

Alla inlägg under september 2013

Av Marit - 28 september 2013 19:00

Tänka sig, idag ska vi tävlingsdebutera i rallylydnad på Roslagens BK. Vi skulle kört förra veckan i Uppsala men blev ju bortlottade då det var för många anmälda. När klockan ringde kl 06.00 i morse funderade jag hur jag tänkte när jag anmälde mig till detta. Trött och nervös till tusen. Frukost var inte att tala om och tur var nog det för den hade säkert kommit upp senare ändå. Magsäcken knöt sig som ihopknycklad plastfolie. Tur att man har de andra rallytjejerna som stöd och pepp. 

Vi hade flyttats upp och skulle nu starta som nr 20 tror jag, sist i första gruppen. När vi kom dit satt banan redan uppe. Det var rejält fuktigt i gräset och första skylten var "Läggande under gång", vår akilleshäl!!! Vi tränade lite innan vi skulle in och sista gångerna gick det faktiskt riktigt bra. 

Ja vi startade i alla fall och for iväg mot första skylten. Ligg - Bazz tittar oförstående på mig. Ligg säger jag och sätter mig ner på huk. Bazz tittar åt sidan och just där vid sidan om står en plåtskiva som är en som en spegel. Där får han syn på sig själv, jag tror jag smäller av! Efter mycket om och men så lägger han sig till slut snett framför mig, jaja. Vi tar oss i alla fall vidare och bitvis går det riktigt bra.

Under en snurr ser eller hör visst Bazz något mer intressant än det vi håller på med   

Mot slutet ordnade det till sig i alla fall och sitt/stå gick bra. 

Skönt att äntligen ha det gjort men det kunde ju gått bättre. Fladdrigt och dålig tempoväxling men jag är ändå glad att vi vågade. Nu kunde man i alla fall koppla av, inget mer att göra. Vi fikade, gick promenad och trivdes. Träffade kusin Solveig som var där och tittade också. Efter lite lunch var det dags att få reda på resultaten. Jag som aldrig varit med förut visste inte riktigt hur det brukar gå till. Så de börjar ropa upp resultaten men först har de ett pris för domarens val. Och där blev vi uppropade!!! Med någon motiveringt typ att det gick inte så bra i början men med en positiv inställning och kämparglöd blev det riktigt bra till slut. Jag blev så glad när jag fattade att vi blivit godkända så jag tjoade och kramade både domare och funktionärer. Att vi också blev just domarens val gjorde inte saken sämre.

Tack kompis!

Vilken dag det blev! Vi blev godkända, Isabella och Adam på 6:e plats, Sofia och Xtra på 4:e plats, Kattis och Zion på 2:e plats. Hanna och Jack debuterade i fortsättningsklassen och fick 85 poäng. Hade inte Jack snott bollen i 8:an hade de fått 99 poäng och en delad förstaplats. Sjukt bra för en premiär!! Å andra sidan, hade inte Bazz strulat med liggandet i första momentet så hade vi slutat på 90/100 poäng. Men vad gör det när vi faktiskt blev godkända ändå.

Grattis till Kattis och Zion som hamnade på pallen

Vi lämnar Norrtälje med glädje i ryggen. Måste säga att det var himla trevligt att tävla där. Glad och positiva funktionärer och bra upplägg. En eloge till Roslagens BK.

 

Hem for vi och jag hann ta en liten tupplur och sen åkte vi hem till mamma och lämnade Bazz för kvällen och natten. Vi ska nämligen på middag med Håkan och Helene på Gondolen. 

 

Då vi var lite tidiga dit så sätter vi oss i baren under tiden. Vi börjar mjukt med en strawberry daiquiri och gick sen loss på en drink med passionsfrukt och en hel massa annat gott. 


   

 

Förättstallriken gick inte av för hackor och oxfilén efter var bland det bästa jag smakat.

Utsikten är inte kattskit heller.

    

 

Vi som varit uppe sen 6 och varit skitnervörsa är helt slut när klockan närmar sig kväll. God mat och vin gör inte saken sämre. Vi somnar gott så småningom och njuter av den stundande sovmorgonen. Tack för en superkväll!

Av Marit - 27 september 2013 22:30

Äntligen har jag fått tag på en tröja till Bazz som faktiskt passar och går ner över benen en bit.


Bazz är inte så förtjust i täcken över lag men den här kommer verkligen att göra gott när vi står och väntar eller när vi tränar i vinter och inte rör oss så mycket. Tack snälla rara Anne-Lie Löfstrand för att du stickar så bra.  



Sen fick vi också anledning att fira lite extra då Clas närmar sig slutet på förrådsbygget. Ska bli så skönt att få tillbaka allt på sin plats igen och sortera bort lite som kan slängas.

 

Av Marit - 26 september 2013 22:15

Minusgrader i natt så i morse var det till att skrapa rutan. Nu börjas det....

Någon som behöver ett par stövlar? Supersköna Tretorn i strl 39. Knappt använda, alldeles för trånga för en med höga vrister.

 

Av Marit - 23 september 2013 21:30

Men blev det höst på en dag eller blev det!? Igår var det höstdagjämning och det med besked. I helgen har vi gått i shorts men nu plötsligt är det långbyxor på. 

Av Marit - 22 september 2013 23:00

Den här helgen var det tänkt att Bazz och jag skulle tävlingsdebutera i rallylydnad. Tyvärr så var det för många anmälningar så vi blev bortlottade i sista stund. Blev både lättad och besviken. På fredag em tog vi därför ett snabbt beslut att åka ut till holmen i stället. Vi kom ut precis i sista stund innan det blir totalsvart. Det går fort nu!


Lördag morgon är stilla och solig. Morgondoppet känns ganska skönt faktiskt. Fortfarande 16 grader i vattnet men i och med att det är svalare i luften så är det inte lika stor skillnad. Blev faktiskt ett till dopp på eftermiddagen.

På em är vi bjudna över till Kroghs på fikafika. Det är soligt men lite tröja-av-och-på hela tiden. Vinden är fasiken inte varm. Men man är ju rustad, både extra tröjor och filtar medpackade. En jättemysig em/kväll blev det som vanligt.

De sista strålarna lyser upp udden

Så stilla och fridfullt så här års

 

På utsidan kommer månen smygande


Varje gång jag står vid den manuella sharkdisken på Kvantum och väntar ser jag en korg med ostbollar. Varje gång undrar jag hur de smakar men beslutar mig för att de inte ser någe goa ut, Därför köper jag aldrig några. Den här gången blev det annorlunda. Eftersom det tog en stund för killen att skära upp 2 hg Calabrese hinner jag stirra på påsen ett tag. Sagt och gjort, jag köpte en påse! Tja det var inte jättegott men det var ändå väldigt svårt att sluta äta dem. Väldigt behändigt format dessutom, lagom storlek och så. Fanns i ädelost också, ska nog testa dem också :-)

   

En fin kväll följs av en fantastisk morgon. Kl 06.15 när vi gick ut möttes vi av den här fantastiska morgonen

Plötsligt gjorde det ingenting att det var alldeles för tidigt att gå upp

Nåja vi gick i alla fall och la oss en stund till. Nästa gång vi vaknade var det inte lika vackert. Mulet och svalt. Vi äter frukost inne och funderar på att packa ihop.

Vi plockar av de sista tomaterna och lägger in dem i förhoppning att de har mognat till nästa gång i kommmer ut.

Vi åker hem tidigt och jag passar på att ägna eftermiddagen åt välbehövd shopping. Inte hittade jag något att handla förstås men det är ju många affärer man ska hinna igenom och det tar ju tid.

Lite burrigt och smårått så årets första brasa tänds. Myysigt!

 



Av Marit - 14 september 2013 22:45

Igår åkte Åke ut med ett gäng kolleger. När de sen åkte hem idag passade Karin, Clas, Bazz och jag på att åka ut. 

Det är en underbart fin dag och vi tar med oss stolarna ner till badberget och lägger oss i lä. Dröjer inte länge förrän alla snusar sött. Konstigt nog vaknade alla vid fyratiden.

Bara sol och inga träd i vägen

Både Clas, Bazz och Åke tog ett eftermiddagsdopp i viken

Trots att vi fått det mesta i landet runtbökat av något djur så har vi faktiskt lyckas få några morötter. De är inte stora men söta.

 

En nöjd och trött Bazz kryper upp i soffan när vi kommer hem på söndagskvällen.

 

Av Marit - 13 september 2013 23:30

Idag när jag kom till jobbet stod allt stilla. Alla system var nere och det fanns verkligen ingenting att göra. Gick inte ens att surfa på Internet. Hade man inga papper att vända på så var det bara att slänga upp fötterna på bordet och läsa en tidning eller nåt. Tog i princip hela dagen innan det gick att jobba igen - mycket irriterande!! Men det är ju också en mycket speciell fredag idag.

 


Av Marit - 9 september 2013 21:30

Ida<g var det avslutning på rallylydnaden. Tina hade gjort flera banor som vi gick. Även några skyltar från nästa klass, avancerad, provade vi på. Det har varit roligt för varje vecka vi har tränat har folk stannat och nyfiket titta på och frågat vad vi gör. Och det här är verkligen en rolig sport som smittar av sig.

 

Undrar om Bazz kom ihåg att han fick ett paket med en godsak i på förra avslutningen. Han var i alla fall väldigt intresserad av väskan på fröken Tinas vagn.

 


Alltid tråkigt när roliga kurser slutar. Men nu är det bara se till att fortsätta träna. Kanske man en dag vågar sig ut på tävlingsbanan.



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards