Livet med Bazz

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Marit - 14 oktober 2012 22:38

Åh vilken skön dag. Inga måsten eller krav, bara vara! Clas och Åke åkte ut till holmen för att måla taket och väggarna en sista gång så Bazz och jag hade hela dagen tillsammans.


Vi tog en liten skitrunda efter frukost och jag ser då små som gryn när jag ska plocka upp bajset och tänkte att jag måste fråga syrran vad de gav honom igår för vi hade inte gett honom något annat än det vanliga.

Senare på väg till reservatet får jag ett mms med en antydan om att Bazz skulle gjort något han inte fick.  

Hur otroligt det än låter så hade han hittat en av Luddes jonglerbollar och tuggat sönder, därav grynen i korven i morse! Tur att vi fostrat vår fina hund att bara ha sönder saker när vi är borta  . Men vi är glada att det inte var något värre.


Nu när vi renoverar köket på holmen har vi bestämt att ta fram och använda den gamla vedspisen i köket på höst och vårar när det är rått och kallt. Killarna proveldade i den idag och det läckte inte allt för mycket. Jag kommer faktiskt inte ihåg när vi eldade i den senast men jag kan inte varit gammal. Numera har vi haft en skiva över för att skapa mer bänkyta men det är ju synd att inte ta tillvara på det gamla som värmer så gott.


Bazz och jag åkte och parkerade utanför jobbet och gick sen in i skogen bakom staketet. Enligt väderkartan låg ett regnväder över hela Sverige kl 14 så vi tänkte passa på att gå före det. När vi gått ca 10 meter från bilen så kom regnet, typsikt! Vi knallade på ändå och så fort vi kommit in i skogen avtog regnet.

Alla stigar bär visst till Gömmaren.

Gråmulet men ändå skönt. Ingen badar längre!

Det var tyst och stilla i skogen. Vi hörde bara en hackspett som flög omkring. Bazz smälter in bra bland

höstlöven. Premiär för höst- och vinterselen idag. Var "tvungen" att köpa en ny långlina idag också för man kan ju inte ha en lila lina till den där selen  .  Långlina är ju så himla smidigt i reservat där det råder koppeltvång hela året.

Bazz tyckte att vi skulle gå nära stranden.

Att det var halt på berget för en annan var inget som han brydde sig om haha.


Efter nästan två timmar i skogen går vi mot bilen igen. Vi har gått lite kringelikrok och jag är lite smått osäker vid en korsning. Bazz däremot är tvärsäker och får ta täten. Mycket rikigt är det rätt väg. Han är så otroligt duktig på att bakspåra och att leta upp saker så jag får så dåligt samvete för att jag inte lägger mer spår åt honom men man kan ju inte hinna allt när man jobbar hela dagarna.

      

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards