Livet med Bazz

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Marit - 12 augusti 2012 20:15

Inte så soligt men en ganska varm morgon. Hoppade över morgondoppet men intar frukosten på framsidan.


Bazz hittar en liten kompis på andra sidan. Nosen gick som på Pluto på julafton. Så nära men ändå så långt ifrån!


Bazz och jag tar en sväng i skogen medan husse klipper alla gräsmattor. Det gick inte fort men vem har bråttom? Utan att leta hittad vi lite svamp längs stigen. Mest svart trumpetsvamp men även årets första höstkantareller. Det vet jag inte om jag var beredd på. Det är ju bara augusti och jag hade varit nöjd med den "vanliga" kantarellerna.


Det blev i alla fall ett par smarriga svampmackor till lunch. Det har kommit en och annat droppe medan vi var i skogen men efter lunch kommer ett ordentligt regnväder. Skönt att vi inte behöver ut så mycket mer.

Sista dagen på OS och Sverige lyckades ta sammanlagt 8 medaljer, 1 guld. Sverige avslutade igår med att ta silver i herrarnas handboll. Frankrike tog guld med 1 poängs skillnad. Tittade på avslutningsceremonin men orkade inte längre än till 23.45 Sen blev det nattinatti.       

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards