Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Sjukstuga

Av Marit - 10 juni 2013 23:30

Natten tillbringades på Huddinge sjukhus, (ja som det hette på den gamla goda tiden), akutavdelning.  Ganska exakt 12 timmar tillbringades där faktiskt. Vi kom in 22.30 och trodde nog att det skulle gå hyfsat fort (att vi i alla fall varit inlagd på avdelning efter några timmar). Men idag var det full beläggning så vi kom liksom aldrig vidare. Att sittandes på en pinnstol försöka sova mer än några minuter i taget är en helt befängd tanke. Efter ca 2 timmar var min "sittid" slut och jag rantade runt, försökte sova ståendes alternativs hängandes över en bänk. Allt detta medan personen i fråga (den som är sjuk så att säga) snarkar som ett helt kompani. Framåt sjutiden var jag faktiskt oerhört trött i brist på sömn och längtade bara till att få få ligga ner, bekvämt eller ej bara jag fick ligga ner. Kom till slut hem vid lunchtid och stöp i säng (när det här skrivs mår alla bra igen).

Senare på eftermiddagen kommer husse hem med lillkorven. Han är numera en "det" eller "hen". Vi tog ett snabbt beslut en dag att det var lika bra. Han har haft en p-sruta som verkat i nästan ett år och vi har märkt betydande skillnad på slutet. Han ska ändå inte avlas på så den biten är ju inga problem. Han mådde inte så bra på kvällen och pep lite om vartannat. Han som aldrig piper annars så man förstår att han inte mådde så bra. Men det ligger nog i släkten att inte må så bra efter operation (ja på min sida alltså ;.-))


Första dagen efter operationen och Bazz får ha krage på sig, bara för säkerhets skull om han skulle få för sig något när husse är ute. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards