Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Ingen debut

Av Marit - 22 september 2013 23:00

Den här helgen var det tänkt att Bazz och jag skulle tävlingsdebutera i rallylydnad. Tyvärr så var det för många anmälningar så vi blev bortlottade i sista stund. Blev både lättad och besviken. På fredag em tog vi därför ett snabbt beslut att åka ut till holmen i stället. Vi kom ut precis i sista stund innan det blir totalsvart. Det går fort nu!


Lördag morgon är stilla och solig. Morgondoppet känns ganska skönt faktiskt. Fortfarande 16 grader i vattnet men i och med att det är svalare i luften så är det inte lika stor skillnad. Blev faktiskt ett till dopp på eftermiddagen.

På em är vi bjudna över till Kroghs på fikafika. Det är soligt men lite tröja-av-och-på hela tiden. Vinden är fasiken inte varm. Men man är ju rustad, både extra tröjor och filtar medpackade. En jättemysig em/kväll blev det som vanligt.

De sista strålarna lyser upp udden

Så stilla och fridfullt så här års

 

På utsidan kommer månen smygande


Varje gång jag står vid den manuella sharkdisken på Kvantum och väntar ser jag en korg med ostbollar. Varje gång undrar jag hur de smakar men beslutar mig för att de inte ser någe goa ut, Därför köper jag aldrig några. Den här gången blev det annorlunda. Eftersom det tog en stund för killen att skära upp 2 hg Calabrese hinner jag stirra på påsen ett tag. Sagt och gjort, jag köpte en påse! Tja det var inte jättegott men det var ändå väldigt svårt att sluta äta dem. Väldigt behändigt format dessutom, lagom storlek och så. Fanns i ädelost också, ska nog testa dem också :-)

   

En fin kväll följs av en fantastisk morgon. Kl 06.15 när vi gick ut möttes vi av den här fantastiska morgonen

Plötsligt gjorde det ingenting att det var alldeles för tidigt att gå upp

Nåja vi gick i alla fall och la oss en stund till. Nästa gång vi vaknade var det inte lika vackert. Mulet och svalt. Vi äter frukost inne och funderar på att packa ihop.

Vi plockar av de sista tomaterna och lägger in dem i förhoppning att de har mognat till nästa gång i kommmer ut.

Vi åker hem tidigt och jag passar på att ägna eftermiddagen åt välbehövd shopping. Inte hittade jag något att handla förstås men det är ju många affärer man ska hinna igenom och det tar ju tid.

Lite burrigt och smårått så årets första brasa tänds. Myysigt!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards