Livet med Bazz

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Marit - 9 juli 2013 17:30

Idag känns som den första riktiga semesterdagen. Det är soligt och varmt och bara underbart!


Schersminen blommar för fullt och det doftar smultron lång väg. 

 

Var tvungen att kolla om det var någon potatis på väg. Landet har ju blivit runtbökat av något djur flera gånger i vår så jag var lite tveksam. Inte så många och inte så stora men de små är så naggande goda. Jag tror, eller jag vet, att jag sätter lite för många potatisar i lådan men det brukar bli bra ändå. Nästa år får jag kanske begränsa mig lite och så ska jag jäklar sätta för så att inget djur kommer åt dem. En underbart god ägg- och potatismacka tillsammans med en kall öl blev det i alla fall till lunch.

Bazz och jag tar en tur till insidan och sitter på berget och bara njuer en stund. 

Händer inte så mycket men det är halva poängen.

Smultronen är på g och supergoda (förstås)

Rensade ut tandborstskåpet och hittade en mugg full med barntandborstar. Bara det säger hur länge sen det var vi rensade  . Kom då att tänka på Ludde som alltid snodde allas tandborstar ur skåpet när han var liten. Man kunde ofta träffa på honom med en tandborste, eller två, i handen/munnen som var misstänkt likt sin egen. Då var skåpet visserligen i barnvänlig höjd också. Efter det flyttade vi upp skåpet på väggen   

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards