Livet med Bazz

Alla inlägg under mars 2014

Av Marit - 30 mars 2014 22:30

Stort Grattis till svärmor Brittis som fyller år i dag   . Hela familjen samlad och blev bjudna på god ankmidddag. Tror aldrig jag ätit anka förut (kanske en gång) men det var en kulinarisk måltid. Utöver det var det himla mysigt att ses över middag förstås.

 

Av Marit - 29 mars 2014 12:15

Min fina julros har kommit i blom igen. Det märkliga är bara att bladen blir gigantstora och brer ut sig.

En fantastisk dag och jag har rensat bort allt gammalt i rabatterna så att det nya kan komma fram. Så skönt och det blev verkligen skillnad. Satte mig sen i solen på baksidan. Trots solen så var det ganska skönt att ha en filt runt benen.

 

Passade på att inviga rosésäsongen också.


På kvällen släcker vi ner alla lampor och har bara levande ljus tända. Så mysigt.


Bazz somnade som en klubbad i vanlig ordning och han har ju väldigt udda sovstilar ibland. Gott sover han i alla fall :-)

   

#bazz #earthhour #tändaljus #mys

Av Marit - 28 mars 2014 12:00

Å va skönt att första arbetsveckan är över. Det har varit en lång vecka och trots att vi bara varit borta i två veckor var det segare att komma igång än efter sommarsemestern.

Det är fortfarande soligt och skönt när jag kommer hem och jag passar på att mysa lite i värmen.

 Köpte lite vårblommor på vägen hem och bytte ut den gamla vissna ljungen som stått hela vintern.

Det är verkligen ljust längre på kvällarna nu men än är det mysigt att tänka lyktorna.

 

Av Marit - 27 mars 2014 11:45

Har verkligen kommit i baktagen efter semestern. Har länge funderat på att testa ett recept som man sett reklam på.

Brownie med swirl och polly. Den gick i alla fall åt på jobbet.

 

Av Marit - 26 mars 2014 11:45

Brr igen! Morgonpromenaden föll inte Bazz i smaken direkt. Snö och blåst. Kroppsspråket talar sitt tydliga språk...

 

Av Marit - 25 mars 2014 11:30

Hade tänkt baka bullar i helgen men det hanns inte med. Nu kommer Clas hem från Gotland i morgon så nu har jag ägnat kvällen åt bullbak. Tog med mig de flesta till jobbet men sparade några helt utan kardemumma hemma till honom.

 

Av Marit - 24 mars 2014 11:15

Brr, det där med vår verkar inte helt säkerställt än. I morse var det till att skrapa rutorna igen. Tur man står i garage.

    

Bazz som gärna ska ligga på en fastän soffan är tom tog faktiskt ut svängarna ordentligt idag. Han kanske är lika slut som jag efter första arbetsdagen på länge. Han har visserligen varit på dagis några dagar när vi varit borta men det här var första riktiga heldagen på ett tag.

 

Av Marit - 23 mars 2014 11:00

Idag var det dags för husse att packa väskan igen och åka på tjänsteresa till Gotland några dagar. Bazz och jag tar en tur till Riksten. Där var det länge sen vi var men så här års får man vara försiktig för ibland har det varit mycket orm där. Men vi håller oss på stigarna och där kan Bazz verkligen springa av sig, om det inte är mycket andra hundar där vilket det inte är idag. Mellan allt springande tycker han det är kul att spana på sork och annat som gömmer sig i tuvorna.

   

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards