Livet med Bazz

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Marit - 27 april 2014 22:52

Stort Grattis till Ludvig som fyller 21 år idag! Snott denna härliga bild från syrrans Instagram :-)

     

Själv vaknade jag ca 04.00 och låg klarvaken i princip fram till en bit före sju då jag insåg att det var lika bra att gå upp. Känns som hela natten varit helt bortkastad sovmässigt. Vid åttatiden åkte vi till Vallentuna BK för tävling i rallylydnad. Soligt och i princip vindstilla, härligt!

 

Dagens tävlande klasser var fortsättning och mästare och vi skulle debutera i fortsättningsklassen och banorna låg bredvid varandra precis vid flygfältet. Jag är glad att det inte kom en DC3:a som skulle landa precis när vi gick banan. Det brukar nämligen göra det där ibland.

Startade som nr 3 vilket var en perfekt plats att starta på. Då slipper man vänta så länge och gå och vara nervös längre än nödvändigt. Som sagt himla fint väder och det blev bara varmare ju längre dagen gick. Supernajs att sitta i solen och njuta efteråt. Och äta frukosten som man inte kunde få i sig i morse p g a nervositet.

Var inte helt nöjd efter att vi kört men det kändes ändå ganska bra. Även om man kan slappna av efteråt är man ändå fundersam på om det räckte till ett godkänt resultat. Man måste ju vänta tills alla är klara innan man får veta något resultat.

Bazz och jag tog en promenad i skogen under tiden vi väntar. B hittar ett moment som används vid mentalbeskrivning av hund, MH. Korrigerad pålt brukar inte vara ett underlag som de flesta föredrar men han skulle promt upp och gå på den.

Äntligen var hela gruppen klar och protokollen skulle delas ut och förstås prisutdelning. De började bakifrån med dem som inte hade fått godkänt, dvs minst 70 poäng, och det var rätt många. Höll andan varje gång de sa ett namn och andades ut först när de kommit till poänger över 70. När mitt namn aldrig ropades upp började jag fundera på om jag blivit diskad men till slut kom det. 87 poäng vilket är det bästa vi någonsin presterat. Dessutom var det första gången vi körde en hel bana utan koppel och med hinder. Min lycka var obeskrivlig och jag hade kunnat flyga hem på ett moln.

 

På kvällen bjöds vi på födelsedagsmiddag hos Löfgrens. Gott och trevligt som vanligt. Fick äntligen träffa Viktors Julia också. Kunde inte blivit en bättre avslutning på denna fantastiska dag.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards