Livet med Bazz

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Marit - 1 maj 2014 11:00

1 maj och skräpväder. Snöblandat regn som började i går kväll och hållt i sig under natten. Lite snöglopp kvar på morgonen. Bazz och jag tar en promenad hemma i skogen medan husse sköter lite pappersarbete. Blev faktiskt mössa och vantar på till att börja med.

Sen lyckades jag med den stora bedriften att få med mig Clas ut på en handlingsrunda. Vi var bl a på Ikea där vi var långt ifrån ensamma och det var bilar och folk överallt i Kurvan. Vi skulle börja med att ta en lunch där men det var kö som ringlade sig långt så det var inte att tänka på. Vi överlevde i alla fall och gick vidare till nya shoppingcentrat. Där gled vi in på fiket som ligger precis innanför dörrarna för att göra ett nytt försök att få lite mat. Det var inte mycket man kunde äta om man inte ville vänta en kvart sådär men vi fick i oss en liten, med betoning på liten, tunnbrödsrulle med lite fyllning. När vi ändå var där tog vi en sväng runt. Ganska fint och jag tror att det kommer bli bra. Skönt att slippa åka till Skärholmen för vissa saker även om det finns bedydligt fler affärer där.

Vi hittade i alla fall lite fina kuddfodral till soffan på holmen.

 

Vidare till Hornbach där vi skulle titta på utestolar. Hade inte mycket utemöbler men vi hittade en liten och nätt hammock till mamma. Den var dock slut på lager så det blev inget handlande där.

 


Vidare till Cervera där vi inte heller fick tag på det vi skulle ha. Däremot köpte jag en supergrej som jag faktiskt har saknat lite. Man häller smet i behållaren. Kan vara både pannkakssmet och annan baksmet.

   

Sen trycker man till handtaget så att smeten rinner ut. På så vis slipper man drälla smet utanför formarna till

t ex muffinsarna och när man gör plättar mm. Supersmart och jag ser verkligen fram emot att få prova den.

 

Kanske något för snapsen eller när man ska hälla över någon vätska från en flaska till en annan.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards