Livet med Bazz

Alla inlägg den 20 september 2014

Av Marit - 20 september 2014 23:30

Det sägs att det varma vädret till slut är till ända. Idag är det i alla fall sommarvärme, 22 grader och sol. Bazz och jag tar en långpromenad i skogen. Gick förbi ett ställe där jag tidigare hittat massor av kantareller och svart trumpetsvamp. Inte ett spår!! Nåja, har ju svamp kvar i frysen men det är alltid kul att hitta ändå.

Efter promenaden åkte jag in till stan för att bl a leta ny handväska. Hittade ingen som jag tyckte helt om så det fick vara. Hittade lite annat och insåg att här får man ha hela dagen på sig om man ska handla inför hösten.

Blev en repris av fredagsmyset i dag också fast idag kunde man lätt sitta i kortärmat. Clas hittar en gammal kartong med väldigt gamla saker i. Undrar om Snättringe saknar den här boken? Innehåller bland annat sånger som Bonden och kråkan, Brahms vaggsång och Hårgalåten. Känns som att den var ganska omodern redan på vår tid. Undrar bara hur det kommer sig att han har sparat den i alla år! "Vi spelar piano" har väl alla plånkat till någon gång.

 

Till middag åt vi oxfilé och gjorde den bästa pommes jag någonsin ätit. Inget märkvärdig, potatis i ugn kryddat

med  bl a vitlök, parmesan och persilja. Kan säga att allt på fatet tog slut, inte en enda bit kvar.


 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards