Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Hot in the city

Av Marit - 2 juli 2015 07:15

Idag fick man minsann igen för att man klagat på det dåliga sommarvädret, med råge!! Det var väldigt varmt redan på morgonpromenaden trots att jag var tunnklädd. Det var skönt att sitta ute och äta på lunchen och för en gångs skull sökte sig alla till skuggan. Där var det ändå varmt. Innan jag gick hem var det 28 grader i Segeltorp.

 

När jag kom ut genom dörren var det som att få en käftsmäll. Var inte alls beredd på att det skulle vara såå varmt. När jag satte mig i bilen höll jag på att få slag. 34 grader!! Ute - hur många det var inne i bilen vågar jag inte ens gissa. Det blev rutorna helt nervevade och AC på max. Det hjälpte lite i alla fall.

 

Hemma var det bara att hålla alla dörrar och fönster stängda för att hålla ute den heta luften. Sitta på altanen var inte ett alternativ kan jag säga.

Som lök på laxen tog Clas och jag en joggingrunda (det är ju lopp i London nästa söndag). Bazz fick vara hemma och lika glad var han nog för det. De tog en promenad ner till Långsjön efteråt så att Bazz fick bada. Jag svettades nog i 40 minuter efter att vi kommit hem.

 

Vid 21-tiden kunde man börja öppna korsdrag och få in lite svalare luft. Vid 22.30 började det komma in riktigt svala och sjöna vindar. Nästan lite kallt kändes det fastän det måste varit runt 23 grader.

När jag släckte var det fortfarande 20 grader, kanske blir en tropisk natt.

 

I morgon är det fredag och det ska bli lika fint   


#sol #sommar #hetta  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards