Livet med Bazz

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Marit - 12 mars 2015 14:13

Vilken underbar morgon! Någon minusgrad och helt klart. Bazz verkade inte tycka detsamma utan gick och drog benen efter sig. Han har inte varit riktigt på hugget senaste veckorna Han kanske är lika vårtrött som jag.

Igår på jobbet hörde jag hur det skrapade på fönsterbläcket där den ena talgbollen ligger, mer än vanligt. Normalt är det en talgoxe och en blåmes som är där och äter men det här lät mer. Tittade dit och fick se den här lilla killen som kikade in. Eller jag tror i alla fall att det är samma som kom idag och som jag hann fota. Även om det inte blev världens bästa kort. 

 

Han hade lite svårt att hålla sig kvar på bläcket men klamrade till slut fast sig på talgbollen. Har aldrig sett en koltrast så nära förut så att jag har sett den gul/oranga ringen runt ögat. Syns inte så bra här heller men den är ganska markant. Kul att det kom en oväntad gäst.

 

En annan kär vän kom flygande när jag skulle åka hem från jobbet. En av de två rovfåglar jag brukar se från mitt fönster flög över parkeringen och lät sådär ynkligt ensam och övergiven som rovfåglar gör. Inte som havsörnen utan mer ensamt. Jag vet dock inte vilken sort det är. Kul att höra den igen efter att den inte synts till på länge.


Har sparat några hyacinter sen i julas och ställt dem utanför på altanen när de blommat klart. Idag fick jag se att en blomma har slagit ut igen. Det har ju varit både varmt och kallt den här vintern och jag trodde nog inte att de skulle klarat sig. Men det finns visst liv kvar i dem.

 



Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards