Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 16 april 2016

Arbetsdag

Av Marit - 16 april 2016 22:15

Känns som hundra år sedan jag hade tid att blogga men nu försöker jag komma i kapp lite. 

Idag blev det först däckbytardag x flera. Jag har för mig att Mazda 1 och 2 bytte däck i samma veva som mammas golf. Den är förtvättad men ska få en extra polering och sen är både den och Mazda 1 klara för försäljning. 

 

Bazz som är en veteran i garaget ligger som vanligt snällt och tittar på i från trappen. Han tycker att tryckluftsmaskinen är lite väl spännande så det är skönast att ha honom på behörigt avstånd. Han och jag hade först varit ut på en promenad och sen städade jag i köket medan han panade på husse. 

 

På väg hem stannade jag hos mamma och hjälpte till att beskära äppelträdet. Har aldrig gjort det förr men fick informatonen att allt som växer uppåt är vattenskott och ska tas bort. I princip allt växte rätt upp!!! :-)

Har också hört att man ska kunna "kasta en hatt igenom trädkronan" (på just äppelträd och kanske även andra träd) så det var bara att sätta igång. Hur svårt kan det va liksom   


 

Visade sig inte så svårt men lite oergonomiskt och statiskt. Men vi körde på och det var en hel del som kunde klippas bort. Svårt få det hundra perfekt men jag tycker att vi lyckades få till det till 96,9 % perfekt i alla fall :-) 

 

Några pinnar som pekade uppåt fick ändå vara kvar. Allt är ju ändå bättre än det var från början. Det blev en ganska rejäl hög för mamma att frakta bort till komposthögen sen och nu återstår det att se hur bra det blir när det artar sig senare i vår.   

 

Händer annars inte mycket i trädgården nu när det är kallt och regning. Men rabarbern tänker inte att det är någon ursäkt utan växer på som om det vore sol och värme. 

  

Dagen tog nog lite på oss alla men vissa tog det nog lite extra på. Fast i ärlighetens namn är det så här i princip varje kväll ;-) 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards