Livet med Bazz

Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Marit - 26 mars 2016 20:00

Med hopp om lite finare väder idag tar Bazz och jag en promenad efter att disken är avklarad. Det är visserligen redan rätt fint men fortfarande lite moln. Vi tyckte vi såg Thunes komma ut med passbåten i går em så vi vågar inte gå dit men annars tar vi ut svängarna runt ön. Till insidan kom vi till sist och det är lika vackert varje gång. Håll i er nu för nu kommer det bilder!

                   


Vi går vidare mot Kroghs och här någonstans kommer vi i från varandra. Jag ropar och letar och ropar och letar men Bazz är borta och han försvinner aldrig! Framförallt inte när vi är på Holmen då han älskar att vara med så fort man ska gå någonstans och vill alltid utforska ev nya hål som vi inte tittat i så noga förut. Jag går vidare fram och tillbaka och letar men hittar ingen. Hoppas till slut att han gett upp och gått hem. Clas och jag ska ju bygga ett sovhus någonstans och om jag fick välja skulle jag vilja ha det här. Förutsatt att det alltid är fint väder och att det låg på vår tomt. 

   

Kroghs har inte så mycket att klaga på hos dem heller.  Alla öar får en liten annan karaktär beroende på var man står. 


          

Till slut får jag ge upp och går hemåt och hoppas att Bazz redan är hemma. Jorå här har en viss typ legat och myst en bra stund vid sidan om syrran. Kan inte klandra honom för det är riktigt skönt vid stranden om man sitter i lä.

 

Gjorde dem sällskap medan killarna fixar med brygga och annat. 

 

Oj va tiden går när man har trevligt. Helt plötsligt var det bubbeldax. Aldrig fel   

Under eftermiddagen har vi sett hur en kjock dimmbank närmat sig utanför öarna. Vi burkar ju ha lite otur med dimma men den här gången hade vi tur. Den kom och gick lite och stundtals såg vi inte Gråskär men närmare än så kom den inte som tur var. 

    

Sen kom den stora frågan om man skulle basta eller inte. Basta är ju alltid skönt men frågan är om det är skönt att bada. Jag som måste doppa mig innan jag går in i bastun kände ett visst motstånd idag. Och vid en närmare check på termometern så är saken glasklar. 

 

Ja ni fattar, 2 grader är liite för kallt även för en viking. Två andra vikingar som däremot inte bangade var dessa. Nu bastade de i och för sig före de badade men de badade dock. Starkt! När de bastat klart gick jag ner och tog varmt vatten ur cisternen och hällde upp hela finska hinken med vatten och duschade varmt och skönt. DET var riktigt skönt!

 

Klockan närmar sig sju men det är fortfarande sol och ljust. Jisses vad fort det går när det väl vänt. Och det är ju lika på hösten när mörkret kommer. Men nu njuter vi av tiden som är framför oss. 

   


Kan ni tänka er men det blev en himla god middag idag också! Bazz fula vana från dagis smittar av sig här också (till vissas förtret :-)) Hemma ligger han aldrig på kuddarna men här passar det tydligen. Eller så blir det så när det inte finns någon människa att ligga på. 

       


#bazz #storholmen #skärgård #påsk #påskafton #helg #älskadeskärgård

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards