Livet med Bazz

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Marit - 9 november 2010 09:12

I morse var det plusgrader igen men väldigt blåsigt och tydligen snöoväder på gång. Känns bra att jag bokat tid för däckbyte idag på morgonen. Clas tar bilen till jobbet ifall det inte går att gå hem i kväll. 

Det börjar snöa ganska tidigt på förmiddagen och sen håller det på hela dagen. Snön yr åt alla håll.


När jag åker från jobbet är jag väldigt glad att jag bytte däck i morse. Det är knappt några bilar i Kurvan och snön yr fortfarande. Det är otroligt slabbigt eftersom det är plusgrader men väldigt slirigt.


Invigde mina nya meindlkängor igår, som stått infettade och klara i några veckor. De är så otroligt sköna och jag fick inge skavsår heller!! De kom till bra användning idag också när vi gick hem i slabbet.


Trodde aldrig att jag skulle få med mig Bazz hem idag när det var sånt oväder, iförd täcke dessutom. Det visade sig att det blev helt tvärtom. Han tvekade inte att gå ut och när vi kom ut på baksidan sprang han runt som en ko på grönbete:-)

Han hoppade och skuttade runt efter snöbollarna som jag sparkade iväg och hade hur kul som helst. När vi kommer hem är han hur pigg som helst och på värsta lekhumöret. Tänk va lite snö kan göra!

Vi tog brandgatan hem nu när det har kommit lite snö som lyser upp den annars becksvarta vägen. Vi möter en joggare (!?) med pannlampa men annars är vi ensamma hela vägen.



På kvällsrondan möter vi Falcon och Ernie och det blir fullt race på gräsmattan. Bazz hade gärna varit ute hela natten.


            

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards