Livet med Bazz

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Marit - 16 november 2011 22:00

I morse var det drygt +2 och snorhalt på Utsäljeleden. Skönt att vinterdäcken är på så behöver man inte oroa sig när det kyler på. Skulle behöva lägga ett par sandsäckar i bakluckan bara så att bilen blev lite tyngre. Då kanske man skulle slippa en del sliringar i rondellerna.

När vi kom hem idag hade vi fått en leverans ved. En stor säck, 1 kubik, stod parkerad utanför förrådet. Det blev till att bära ved efter middagen. Inte så roligt men det värmer gott:-) Gick ganska fort trots allt. Fördelen var att man blev lite uppvärmd inför kvällspromenaden. Det är frost på gatan och gympadojjor fäster inte så bra. Bazz blir helt galet glad när jag slide'ar på vägen. Han kommer väl ihåg hur kul vi hade på isen i vintras. Jag brukar nästan alltid ha en leksak med mig på promenaderna bara för uti fall. Den här gången hade jag förstår inte det och Bazz vet inte hur han ska leka. Han vill bita i vanten men det vill inte jag. Man vill inte gärna fastna i den krokodilkäften. Vi får springa och hoppa lite och ta med leksak nästa gång.

Å vet ni vad? På slutet av promenaden passerar vi ett hus, ja inte vilket hus som helst. Tror ni inte att de hade satt upp röda gardiner, julstjärnor, adventsstake och satt tomtar i fönstren!!!! DEN 16:e NOVEMBER!!!! Men vad är det för fel på folk????  Varför kan man inte vänta tills det är 1:a advent? VARFÖR måste man gå 2½ vecka före i tiden? Det är som att äta semlor i januari (eller året runt för all del). Upprörd blir man i alla fall  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards