Livet med Bazz

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Marit - 11 februari 2011 23:09

Snöandet började redan igår efermiddag och fortsatte hela kvällen och natten. Det var risk för att fastna i snön redan igår kväll när jag skulle till zumban och i morse fick jag ta i lite extra för att få upp ytterdörren. Parkeringen var som vanligt oplogad och jag fastnade rejält ett par gånger innan jag lyckades komma ut på vägen, tur man var ute i hyfsad tid. Det underlättar ju inte direkt att ha en liten bil som knappt väger något. På vägen till jobbet är det lite "katastrof"-känsla i luften. Nästan alla bussar är inställda och folk går på vägarna eftersom trottoarerna är oplogade och omöjliga att gå på. Jag kommer i alla fall till jobbet utan problem men jag är rätt ensam i korridoren första timmen.


Eftersom Clas bil har pajat går han och Bazz till mig på jobbet i snöstormen på förmiddagen och hämtar min bil. Efter lunch lägger sig lugnet och det blir stilla och soligt. Med en rosa himmel blir det en väldig kontrast mot förmiddagen. Temperaturen sjunker också vartefter. Från -2,5 på morgonen till -13,4 vid läggdags.


Clas kommer sedan och hämtar mig vid 16.30 och Bazz och jag går hem medan Clas åker och handlar. Det är fortfarande ljust ute plus att snön gör sitt och det är underbart vackert att gå genom skogen. Bazz och jag blir som barn när det är sånt här väder. Tyvärr kom inte kameran med när vi för en gångs skull går hem när det är ljust. Det har blivit mycket promenerande den här veckan för Bazz och han är helt slut på kvällarna. Hoppas att han sover gott och är pigg inför morgondagens prövning. Vi håller tummarna och hoppas att övning ger färdighet!

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards