Livet med Bazz

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Marit - 18 maj 2011 21:53

Idag var det då dags att lämna det regniga och kalla Göteborg för att åka hem till, visade det sig, ett soligt Stockholm. Fick åka baklänges hem och det är lite banat för illamående då jag läste hela vägen. Men, men jag överlede det oxå:-)

Väl hemma fick jag ett varmt mottagande av Bazz. Det lönar sig tydligen att var borta ett par dagar för i vanliga fall orkar han knappt ta sig upp när jag kommer hem.

Vi tog i alla fall en promenad före middagen och gick en sväng i spåret. Några joggare sprang förbi oss varav en hade sin lösa strävhåriga jack russel med sig. Hon (tror jag) ville inte springa med sin husse utan kastade sig på Bazz och bet sig fast i skinkan och sidan på honom. Hussen fick inte tag på henne så hon fortsatte och bita. Jag försökte skydda Bazz men mähät till husse fick ju aldrig tag på hundjäveln. Till slut fick jag ett riktigt bra grepp över nacken/ryggen på henne varav hon försöker bita mig i stället. Tur att det var en liten skit!!! Snälla Bazz försökte aldrig bita tillbaka och som tur var gick det inte hål någonstans. Man frågar sig ofta hur de kan misstas som kamphundar!

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards