Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Måndagsgruppen

Av Marit - 15 maj 2012 21:45

När vi var på staffeträffen sist fick vi ju prova på freestyle av intruktören Johanna. Fick då reda på att de har en grupp på facebook som träffas varje tisdag(?) och tränar lite olika saker. Eftersom jag inte har FB fick jag maska mig in och leta upp gruppen, som naturligtvis var en sluten grupp. Blev i alla fall medlem och fick anmälde mig. Bazz och jag sladdade dit efter middagen och letade upp platsen. Det var jättetrevligt och Bazz tyckte att det var jättekul. Vi tränade kryp, backa, dutta nos på tass, slalom mellan ekipage och lite annat. Vi avslutade med ett rejs, tjejerna mot killarna på slalom mellan koner två rundor på snabbast tid. Bazz är överlägsen på saker som ska göras snabbt. Problemet är bara att han tappar placeringen och springer framför fötterna vilket medförde att jag fick kasta mig handlöst framåt för att inte trampa på honom. Men så länge han är glad och sprallig så offrar jag mig gärna. Han är ju så lugn annars. Vi fick stilpoäng för det i alla fall men jag tror att killarna vann ändå! Roligt att träffa lite oprentantiösa människor som har samma intrese. Johanna är en himla trevlig och duktig intruktör också som kommer med tips när det inte funkar.


Efteråt var Bazz glad och busig och lite spänning släppte nog och han for runt som en tok på gräsmattan när alla hade gått. Vill jättegärna fortsätta men inser att jag nog måste skaffa mig ett eget facebook-konto i så fall, eftersom man anmäler sig där. Man tillhör väl minoriteten som inte har facebook än.


Fick papper från SKK idag rörande utställningen i Vallentuna i slutet på maj. Tydligen hade det dragits för lite pengar vid anmälan och måste nu kopletteras. Tänk att man betalar nästan 500:- för att ranta runt i ringen några varv och sen få visa tänderna och bli lite petad på. Vi får hoppas att det blir värt pengarna:-)

 
 
Mia

Mia

16 maj 2012 23:04

Hm, ja jag tog ingen "Maggie-bild" på frisyren :-)
Men har du inget facebook-konto?
När du skaffat det får du gå med i min grupp
staffinfo.se som hemsidan!
Ja det är skönt att ha en morgontrött hund!
fast han är oftast vaken 10-22 sen o kräver sitt innan han somnar av utmattning...

http://http:/staffinfo.se

Marit

16 maj 2012 23:20

Nej jag vet att jag är udda utan FB-konto men har inte känt att jag har tid för det. Om jag nu skaffar ett så blir det väl "all in". Ska självklart gå med i din grupp. Det har väl sina fördelar med att ha en morgonpigg hund. Kräver inga längre kvällspromenader då det är tyggläge i soffan som gäller:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards