Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Jag å Bazz

Av Marit - 17 februari 2012 23:28

Dagen började rätt dimmigt och snöigt men klarnade upp till strålande solsken vid lunchtid. Skönt med fredag, det har varit en ganska rolig arbetsvecka men mycket strul och pyssel med nya uppdrag. Clas har AW hela kvällen så Bazz och jag är ensamma.

Tog mig iväg från jobbet strax före 16 och åkte för att hämta B på dagis. Dagis är i tillfälliga lokaler nu då deras gamla lokal renoveras och det är inte tydligen inte lika ljudtåligt där så regeln är att man hämtar sin hund och går ut. Hälsa får man göra utanför. Men jag vet inte om det är för att B inte gör något väsen av sig när man kommer men jag brukar alltid bli stående en stund med personalen och prata lite. Jag hämtar ju inte så ofta så jag vill gärna veta lite vad som händer och sker om dagarna och de verkar lika roade av att prata.


Hur som helst var vi hemma före 5 och det var fortfarande ljust ute!! Snodde om till skidåkarkläder och tog skidorna under armen och Bazz i snöre och gick ner till Lånkan.


Det är så häftigt med ljuset och jag har fullständigt glömt bort att man märker en sån skillnad redan i februari.

Vi kom i så ner till sjön och började rigga utrustningen. Även om det inte var många minusgrader så hann ju tassarna frysa innan jag fått på mig skidor och lyckats krångla på den där eländiga selen på Bazz. Vi trassalde runt ett bra tag innan han fattade att nu ska vi åka skidor och inget annat!!! Blir galen på att man inte kan uppfinna någon fiffig modell av flexikoppel som man kan ha när man åker skidor. Har ett midjebälte och ett långkoppel så att Bazz ska få utrymme att springa på. Det är bara det att i början ska han sprina runt, ruska på sig 18 gånger och springa och stanna om vartannat. Det innebär att jag hinner åka över kopplet - tvärstopp, Bazz springer ett varv runt mig och helst mellan benen också - trasslet är ett faktum.


Efter lite krångel kommer vi i alla fall iväg och det flyter på riktigt bra. (taget med mobilen i farten)

 


Det är helt magiskt (återigen taget med mobilen "on the flow" och förmedlar inte alls känslan) när vi vänder och åker åt stan så att säga. Det skymmer, himlen är rosa längst ner och blir sen blåare vartefter. Ljusen från husen längs stranden lyser upp som oranga lyktor längs sjön och en strimma dimma ligger över en del av sjön. Bättre än så blir det inte!

Bazz var så rolig när vi skulle "gå upp" från sjön. Man kan ju gå upp på flera ställen och ibland går vi inte upp på samma ställe som vi gick ner men idag var det annat. Tänkte att vi idag skulle gå upp på samma ställe och även där fanns tre olika spå att följa och jag tyckte att vi kunde ta det första som vi kom till. Det tyckte inte Bazz! Nä nu är det jag som är ledaren så jag bestämmer .  Inte heller det andra spåret passade men det tredje var samma som vi gick ut på så där skulle vi gå! Han fyllde ju trots allt år igår så han fick faktiskt bestämma den här gången...


Men ni ska ju inte tro att han kunde skita när vi nu var ute i över en timme. Det är ju trots allt en promenad till och från också så han hade ju tillfälle menar jag. Vi gick hem, han fick mat och jag lagade mat till mig. Medan jag åt fick han ett ben med vom i, luktar apa men är tydligen gott. SEN när vi äntligen var klara med alla bestyr och var mätta, ja då var det nog dags att gå ut i alla fall. Tog en runda runt kvarteret och uträttade alla behov så nu kunde vi kasta oss i soffan och mysa.

  

Hade slut på polka-chokladen och det fanns inte i affärn heller så jag provade denna. Prova inte den om ni gillar lakrits - den var så j-a god så jag fick verkligen behärska mig för att inte äta upp hela kakan. Och jag är ingen chokladoman. Provade ett bit igår och tyckte att den var ok men idag var den ASGOD  



Bazz verkar ganska nöjd med kvällen. Ömsom utan filt...


..ömsom på filt...  


Ömsom under filt  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards