Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Earth hour

Av Marit - 31 mars 2012 15:26

Äntligen lördag och vi har inget planerat för helgen. Tänkte passa på att fixa lite i rabatten och ta långa promander i det fina vårvädret. Så fel det blev! Fick en smärre chock i morse när jag vände på huvet och fick se att det var alldeles vitt ute. Visserligen hade de varnat för det men ändå. Gökdämpen kommer aldrig lägligt:-)


Bazz var ut en snabbis och pinka och insåg att det här vädret är inget man behöver gå ut i. Snabbt in i soffmyset igen  


Clas tycker att det är bra väder för att byta däck så vi åker till Håkans garage i Jordbro. Medan husse byter däck tar vi en promenad runt metropolen Dåntorp.     


Vi lämnar industriområdet och tar en landsväg bortåt. Ett ganska trevligt område med lite hus, hästar och lador.

Fint, påminner om de gamla mjölkpallarna i Frostbo.

 


Till slut tar vägen slut och vi letar oss in i skogen och försöker hitta en stig att följa. Det är blaskigt och sumpigt överallt. Till slut kommer vi i alla fall ut på en stig som verkar vara en led av något slag. Man ser att någon just passerat där och CSI de Wrang konstaterar att det är en ensam man. Vi hänger på men hoppas att vi inte kommer i kapp!


Efter en timmes promenad kommer vi ut på vägen igen. Det är blåsigt, snöblandat och allmänt tjyvkallt, inte mysigt någonstans alls. Bazz är grusig och blöt under magen.

 


  

Clas har precis tagit in skåpbilen för byte och Bazz blev givetvis intresserad av vad husse sysslar med. För var ska sleven vara om inte i grytan....

 


Hm, aha det kärvar. Kanske jag kan hjälpa till   


Bazz och jag åker i förväg hem i stället och städar och leker lite. Köpte en ny ful pipleksak till Bazz igår. Den pep i ca 2 minuter och sen satt han där förvånat och bet och bet men inget ljud kom. Tur att den inte bara var ful utan billig också!



Vid tretiden tycket Bazz att det är dags för middag. Lite tidigt tycker jag. Vi lajjar lite till och sen är det dags för eftermiddagspromenaden.  Med tanke på hur kallt det var på färmiddagen tar jag på mig en extra fleeceväst och ett par varmare byxor. Skillnaden är att solen faktiskt skiner den här gången men blåsten är kvar.  Lite varmt blev det.


Tycker att det ligger mer träd och ris i skogen nu än förut.



Ibland får Bazz välja väg och på vissa ställen vet jag att det betyder att det blir en knölig väg, inte för honom men för mig... Den här gången resulterade det faktiskt till slut i ett soligt möte.


 


Gömmaren skiner med all sin glans:-)

   


1 ½ timmes promenad blev det utan regn eller snö med bitvis sol men blåst. Bazz fick sin efterlängtade middag och sen blev det vin, brasa, god mat, massor av levande ljus och mys. Och earth hour, inte att förglömma:)


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards