Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Fridag

Av Marit - 20 april 2012 22:19

Vaknade och tittade ut, snö på tvärsen!! Är det inte typiskt. Solen har skinit hela veckan och idag är jag och Bazz lediga. Hade tänkt åka till Riksten och ta en långpromenad och avsluta med lite agilityträning. Blev inte mycket av med det inte!!


Bazz tyckte inte att det gjorde så mycket. Han hade inget problem med att ligga under filten och softa. I de här lägena är man tacksam för att man inte har en hund som måste promenera fyra timmar om dagen. Det blev lite -ut och do your thing och in igen:-)


Tog fram syskrinet för att ta upp skalpellen som jag skulle ha för att sprätta upp fållen på byxbenen. Bazz trodde att det var kloklipparen och gick lite rask och gömde sig under köksbordet  


Efter promenad åkte vi hem till mamma. Där fick vi smarrig lunch och pratade bort några timmar.


Vi kom också på att pappa skulle fyllt 82 år idag. Svårt att förstå då det innebär att mamma fyller 80 år i höst. Det kan man inte tro. Lika svårt är det att förstå att Björn Skifts fyller 65 år idag.

Tände ett ljus på väg hem.


Efter ytterligare en promenad när vi kom hem fanns det inte mycket att göra än att korka upp lite bubbel och ta ett bad. Vi hann tända en brasa också tills husse kom hem och lagade middag:-)

  

 
 
Mia

Mia

21 april 2012 10:58

Jag skrattade igenkännande åt bildern på Bazz under köksbordet, Addi gör likadant när man ska göra nåt som han tror är obehagligt. Ja det var ett skitväder igår, var bara ute det nödvändigaste...
Visst är det märkligt hur gamla alla omkring en är helt plötsligt? Hur ens idoler förvandlats till gubbar. Själv känner jag mig som jag alltid gjort, som typ 20 år.Hoppas jag får känna så livet ut, även om utsidan förståss börjar rasera ;-)

http://staffinfo.blogg.se

Marit

21 april 2012 22:04

Ja visst är det konstigt att vissa åldras fortare än andra:-) Jag funderar ofta på hur jag kommer vara och se ut när jag blir "gammal". Tiden får visa men som du säger, även om utsidan är skamfilad så är insidan förevigt ung;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards