Livet med Bazz

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Marit - 8 november 2012 22:30

Veckan rusar, snart helg igen! Var första gången hos min nya tandläkare idag. Har bytt från Folktandvården som jag gått hos hela livet till en privat i närheten av där jag bor. Har ingen koppling till Folktandvården längre när inte mamma eller någon av ”gamlingarna” jobbar där längre. Dessutom är det en omväg att åka dit.

Den nya ligger i en vanlig villa i ett bostadsområde. Jättetrevligt - ja eller hur trevligt det nu kan vara hos tandläkaren   Ung och snygg var han i alla fall vilket jag får tacka vår granne Susanne som jobbar där och som bokade in mig till honom.

Eftersom det var första gången blev det förstås röntgen och så tog han färgfoto i alla vinklar. Så där satt jag som ett fån med hakar av plast i munnen och drog kinderna åt ena eller andra hållet vartefter han fotade. Riktig high tech-utrustning med bl a en ”högtryckstvätt” att spola med efter borttagning av tandsten. Det efter att en annan high tech-maskin först slipat bort tandstenen. Fick äntligen svar på problemet med den ilande tanden. En gammal lagning har expanderat och orsakat sprickor i tanden. Ska helst åtgärdas genom att slipa ner tanden och sätta på en krona. Blott 6000:-) skulle det kosta   vilket i och för sig inte är så himla mycket när det kommer till tänder men ändå. Skulle kunna vara värt pengarna men vi enades om att prova en annan lösning för en betydligt mindre penning. Nu väntar två veckors ångest tills det är gjort.


The Bazz style! Bor det en Pekka i honom eller gör det??

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards