Livet med Bazz

Alla inlägg under juni 2012

Av Marit - 30 juni 2012 07:00

Vaknade i morse av att det spöregnade. Lite skönt då jag bestämt mig för att vara hemma i helgen och semesterstäda i stället för att åka ut till holmen. Dessvärre inget promenadväder för Bazz men Clas får ut honom en liten sväng innan han åker och jobbar då animail.se flyttar sitt lager till större ytor.


Bazz och jag tar en slappis i soffan efter frukost i väntan på bättre väder.


Till slut får vi ta oss ut. Det är helt vindstilla och även fast jag bara har en kortärmad tröja på mig så är det jättevarmt. Nattens regn hjälpte ju inte upp slabbet i skogen precis.


Äntligen efter nästan ett halvår har kommunen delat upp trädet som föll över stigen i vintras. Det var på tiden men det är fortfarande många träd kvar över stigarna.


När vi kommer fram till Gömmaren så börjar molnen skingras lite och solen kommer fram.

Det blir bara bättre och bättre väder och det är riktigt varmt och skönt även om det blåst upp lite. Det passar bra då jag ska putsa fönster och fixa en del ute också.


Plötsligt får vi syn på en ny bekantskap under fågelmataren. Inte jätteskygg heller och som av en händelse sitter jag med kameran ute och hinner fota den.

En stenknäckshona visar det sig vara. Jätteklul när det kommer nya sorter som man aldrig sett förut.


Pionen blommar för fullt och har nästan slagits sönder i natt. Tycker att det är synd att den ska stå på gaveln och blomma ut där man inte ser den så bra så jag tog in några kvistar. Jättefin och doftar gott.  

Av Marit - 29 juni 2012 21:22

En fin dag utan regn. Skönt att veckan är slut. Känns som att vi all behöver semester snart.

Tänkte passa på att springa in lite snabbt på systemet i Högdalen innan jag hämtade Bazz. En vis sort som fanns just här turligt nog. Döm om min förvåning när jag kommer ner och inser att det är manuell disk som gäller. Snacka om 80-tal!!!! Jag vet ju inte exakt vad den heter utan ungefär hur den ser ut. Så jag inser att här måste man veta exakt vad man ska ha vilket jag inte har tid att leta upp så för andra gången på kort tid går jag ut från systemet tomhänt.


Bazz och jag åker hem och han är alltid så glad och lekfull när han kommer hem. Trots att han är superhungrig finns lite tid för lek innan.



Har satt tre olika sorters Klematis vid nya spaljén och den ena blommar fint nu. Det enda positiva med regnet. Väntar med spänning på de andra.


 

Av Marit - 24 juni 2012 20:33

I torsdags stressade jag från jobbet för att vi skulle komma ut till holmen lite tidigare. Varit kalasväder hela dagen och det blir en jättefin kväll. Den nyinköpta myggjagarmaskinen får jobba stenhårt för det är hur mycket mygg som helst.

 


På midsommarafton kommer Nicke och Bettan ut. Det är strålande väder men lite blåsigt. Vi tar välkomstdrinken på bryggan innan vi bär upp all packning.


 

Bazz passar på att ta ett dopp under tiden. 


Den förodlade potatisen vi skulle ha till midsommar är inte helt klar än.

Men det blir ändå några små naggande goda


Bazz håller koll på ölen

Som ligger på kylning med bubbel



Vad är väl bättre än en sillunch i solsken

Efter bastu och spa bjöds det på snacks. Bettan hade som vanligt gjort gudomligt goda grejer.


Bazz fick också lite snacks. De tog lite längre tid för honom att äta upp än det gjorde för oss.


Senare på fredagskvällen börjar det regna och det håller i sig under morgonn. Vi äter frukosten inne men sen blir det uppehåll i regnet. Vi passar på att åka över till Runmarö för en promenad. Det är riktigt varmt men satans mycket mygg. Det gick inte att stanna någon längre stund på vägen.

Promenaden fick fart på hungern så vi skyndar på med lunchen när vi kommer tillbaka.


Disktjänsten har rast    


Lagom till lunchen kommer regnet igen. Tur vi hann hem. Pernilla och Fredrik tittade över:-)


Även söndagen bjöd på regn med några tillfällen av sol. Vi tar lite korv till lunch och packar sen ihop och åker hem. Det har varit en lugn och skön midsommar med som vanligt mycket god mat och dryck. Tack alla för trevligt sällskap och mycket skratt  . 

      

Av Marit - 20 juni 2012 17:39

Vaknade och det regnar igen, ordentligt! Måste sätta om potatisen eftersom nåt eländigt djur varit där i veckan och grävt runt i landet. Troligen grävlingen. Planterar lite blommor också vilket ju lämpar sig bra när det ösregnar. Trots regnkläder rinner vattnet in i nacke och hals. Inte så skönt!


Vi åker hem och duschar och sätter på oss torra kläder och åker vidare till Riksten för avslutning i agilityn. Alla hade klätt sig redigt i regnkläder. Precis som vi kom dit så slutade det att regna. När vi sen kom ut på planen så kom solen fram och det blev bara varmare och varmare. Tröjr åkte av men de flesta fick behålla regnbyxor och ev stövlar på. Snacka om helomvändning!






Lagom tills att vi var klara och skulle åka hem så kom regnet igen. En ordentlig skur. Snacka om tur!


Vi ålte direkt vidare till Löfgrens för middag och för att hälsa på Ludde. Det var så roligt att se honom igen och det konstiga var att det kändes som om han aldrig varit borta. Konstigt men jätteroligt att få höra hur han haft det och fått uppleva.


Han hade tagit med sig hjälmen han haft när han spelat amerikansk fotboll. Jädrans va tung den var. Bara gallret måste vägt något kilo.



Av Marit - 16 juni 2012 17:30

Ganska fint väder när vi vaknade men det blåste en del. Åke har bestämt sig för att komma ut så efter frukost åker Clas för att hämta homom och jag bestämmer mig för att ta en långpromenad på Runmarö med Bazz. Snurran på båten startade förstås inte så det var bara till att ro. I och för sig inga problem men det blåste rätt mycket från sidan och då blir man bara arg. När vi väl kom över och upp en bit så var det inga problem att gå i kortärmat.


Näckrosorna kantar hela Silverträsk

Somliga kan gå långt ut i träsket.

Men har man inte stövlar och vill hålla sig någorlunda torr så får man stanna en bit bort.


De nya blommorna på flugtrumpeten har börjat komma upp.

Hade bara tänkt ta bider på nära håll så jag hade fel objektiv med mig för att få en bra närbild. Blommorna är knallröda och jättefina.


En annan skön sak med landet är att man kan hänga av sig saker på vägen och de ligger kvar när man kommer tillbaka. Det är ju inte rusning på folk där visserligen men ändå!

Vi knallar ner mot båten ign efter en skön promead på 2 timmar.


Snurrjäveln startar ju inte när vi skulle tillbaka heller men nu blåste det desto mer och dessutom motvind. Regnet kom lagom tills nu också   . Kom i bra tid hem till en underbar sillunch som kllarna fixat i alla fall   


Bazz var ganska nöjd efter promenaden

 

Killarna hade inte legat på latsidan medan vi var borta. Tur var väl det för sen regnade det hela dagen.

Nya toan på dasset! Förbränningstoaletten Toamoa. Så nu har syrran och jag tömt vår sista skittunna   

Även vindskyddet om upp i ett ögonblick av uppehåll.

 

Ska bli skönt tt slippa draget.

Jag tog en eftermiddagsbastu för att värma mig. På väg upp sprang Bazz före och la sig på span vid trappen och hoppade upp när jag sen kom.

 


Sen fick man snack och vin:-)

 


Mot kvällen slutade det äntligen att regna och solen tittade fram.

 

Av Marit - 15 juni 2012 23:15

Så var det fredag igen och vi drar till holmen efter jobbet. Det är mycket som ska ut till midsommar så bilen är fullpackad. Normalt sett brukar fruarna få sitta i baksätet till förmån för barnen som måste sitta i bilbarnstol fram. Själv fick jag sitta där bak till förmån för midsommarpotatisen:-)



Vår egen lilla sjömatros håller utkik

Vi vill ju inte åka på nåt innan vi kommit ut ur hamnen.


En jättefin kväll men jädrans vad mygg det kommit nu efter allt regn.  Den fina kvällen grusas lite av att Sverige förlorade med 2-3 till England i fotbolls-EM. Skit också!


Av Marit - 14 juni 2012 22:15

En fin morgon för promenad. Bazz hittade som vanligt en liten nätt pinne att bära hem.


Nu är hela familjen Löfgren hemma igen från USA. Vad smakar bättre än mormors hemlagade köttbullar, potatis och sås. Måste vara en konstig men härlig känsla för Ludvig att vara hemma igen efter 9 månader. Vi är glada att ha honom hemma igen i alla fall  


Bazz och jag åker till Riksten för att träna lite och ta en promenad. Tyvärr är banan upptagen så det blir bara en skön promenad på ängen.


Inte en människa i sikte.

    


Av Marit - 13 juni 2012 23:00

Idag var det dags igen för onsdagsträning med måndagsgruppen. En riktigt varm och skön kväll som inte var till någon hjälp då Bazz inte riktigt är på träningshumör. Dessutom har något extrasuperintressant varit på gräsmattan innan så Bazz har lite extra svårt med koncentrationen.   


Vi brukar värma upp med lite slalom mellan ekipagen. Fick höra efteråt att en av deltagarna var en Kronsätare men jag fick aldrig riktigt kläm på vem det var. Trodde det bara var Bazz och en annan som var staff och resten amstaffar men så kan det ju inte varit i så fall. Tror att det är tredjen härifrån.


Till nästa gång ska vi träna vinka, hoppa genom armarna och nåt mer som jag inte kommer ihåg. Dessutom tränar vi vidare på backa vilket Bazz kan när han måste men inte bara för skoj skull.  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards