Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Regn å regn

Av Marit - 16 juni 2012 17:30

Ganska fint väder när vi vaknade men det blåste en del. Åke har bestämt sig för att komma ut så efter frukost åker Clas för att hämta homom och jag bestämmer mig för att ta en långpromenad på Runmarö med Bazz. Snurran på båten startade förstås inte så det var bara till att ro. I och för sig inga problem men det blåste rätt mycket från sidan och då blir man bara arg. När vi väl kom över och upp en bit så var det inga problem att gå i kortärmat.


Näckrosorna kantar hela Silverträsk

Somliga kan gå långt ut i träsket.

Men har man inte stövlar och vill hålla sig någorlunda torr så får man stanna en bit bort.


De nya blommorna på flugtrumpeten har börjat komma upp.

Hade bara tänkt ta bider på nära håll så jag hade fel objektiv med mig för att få en bra närbild. Blommorna är knallröda och jättefina.


En annan skön sak med landet är att man kan hänga av sig saker på vägen och de ligger kvar när man kommer tillbaka. Det är ju inte rusning på folk där visserligen men ändå!

Vi knallar ner mot båten ign efter en skön promead på 2 timmar.


Snurrjäveln startar ju inte när vi skulle tillbaka heller men nu blåste det desto mer och dessutom motvind. Regnet kom lagom tills nu också   . Kom i bra tid hem till en underbar sillunch som kllarna fixat i alla fall   


Bazz var ganska nöjd efter promenaden

 

Killarna hade inte legat på latsidan medan vi var borta. Tur var väl det för sen regnade det hela dagen.

Nya toan på dasset! Förbränningstoaletten Toamoa. Så nu har syrran och jag tömt vår sista skittunna   

Även vindskyddet om upp i ett ögonblick av uppehåll.

 

Ska bli skönt tt slippa draget.

Jag tog en eftermiddagsbastu för att värma mig. På väg upp sprang Bazz före och la sig på span vid trappen och hoppade upp när jag sen kom.

 


Sen fick man snack och vin:-)

 


Mot kvällen slutade det äntligen att regna och solen tittade fram.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards