Livet med Bazz

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Marit - 9 juli 2012 10:20

Är vi i tropikerna eller? Det har varit fuktigt och klibbigt i några dagar men idag tror jag det är rekord. Det har regnat i natt och när vi vaknar är det 19,9 grader ute. Luftfuktigheten måste ligga på över 80 procent. Samtidigt är det lite skönt också. Man blir lite svettig direkt när man går men det gör inte så mycket. Om man inte ska vara fin förstås för då är det inte så kul.

Det ska ju inte vi för vi ska bara ut i skogen. Bazz och jag går mot Gömmaren. När vi kommer dit är det helt sagolikt. Det är helt vindstilla och spegelblankt på vattnet. Fullt med näckrosor längs kanten och bara helt lugnt. Vi bestämmer oss för att gå runt Gömmaren och går/springer om vartannat. Stannar ibland så att Bazz kan ta några små dopp och svalka sig på vägen. Är själv sugen på att slänga av mig kläderna och hoppas i på ett ställe men hejdar mig. Efte två timmars promenad kommer vi hem lagom till lunchen.

Efter lunch åker vi hem till mamma och får go´fika. Det har kommit lite regnblåst under dagen men inget regn. När vi åker hem och står och pratar med grannarna kommer det. Och det med besked men det blev kortvarigt. Som det skulle regna i helgen enligt meteorologerna men det var väl bara Mållilla som fick 113mm på ett dygn. Resten fick nog måttligt.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards