Livet med Bazz

Alla inlägg den 31 december 2013

Av Marit - 31 december 2013 20:45

Ja vädret är väl inget att prata om då det är ungefär lika gråmulet som vanligt denna så kallade vinter. Eftersom det är nyårsafton passar vi på att ta så mycket promenader som möjligt under dagen då smällarna inte är så ihärdiga. 

Än så länge har det snöat en gång den här vintern och inte blev det långvarigt. Nu har det gått så långt att tulpanlökarna verkar tro att det är vår och börjat komma upp.

  

Stackars Bazz tvingas ut på gräsmattan för att fotografera nyårsstassen. Ja den satt ju bara på under den

minut som vi totalt fotograferade och jag tror nog att han tyckte att det var värt några delikatessköttbullar efteråt. 

  

 

På em åker vi vidare till Orminge för att spendera kvällen med Maggan och Lalle. Bordet är redan dukat fint förstås.

 

En underbart god middag med hummersoppa, oxfilé, potatisgratäng och på det en underbart god efterrätt.

 

Efterrätten var så sjukt god att vi åt upp nästan hela kakan. Jag var så smart så jag fotade av receptet. Ska bli jättespännande den gången man ska göra den igen   (Maggan - ringer dig när det är dags)

 

Det var ganska lugnt med smällandet innan tolvslaget men när det var dags tog Clas med sig Bazz in på toan och satt där och spelade lite musik när det var som värst. Vi andra gick ut och tittade på raketerna. Vi fick gå en bit ut från gården för att se något vilket innebär att de mesta skjutandet var på lite avstånd vilket var bra för Bazz. När vi sen kom in så var det lugnt för Bazz att komma ut. Pangandet fortsatte förvisso men det gick ändå rätt bra.

 

Efter tolvslaget blev det alfapet för hela slanten. Vi höll sams hela tiden, trots att Lalle försökte smussla in ord som inte fanns, och jag har bestämt för mig att det var jag som vann   

 

En del champagne och bubbel blev det också förstås. Vi höll oss uppe till över kl 3 på natten då jag tog en sista promenaden innnan vi gick och la oss.

 

Nyårsdagen bjöd inte heller den på något solsken precis men det regnade i alla fall inte. Efter frukost tog vi i alla fall en skön promenad runt området. Ja kanske lite längre än just runt området då vi faktiskt gick en mil sammanlagt. Kändes som hälften och det var så kul att titta på alla fina och ovanliga hus. När vi kom tillbaka åt vi upp nattmaten som vi aldrig behövde på nyårsnatten och efter det kände man att ögonlocken började bli tunga. Dags att åka hemåt.

Väl hemma blev det inte mycket nytta gjort. Kändes som vi hade gjort dagens insats redan men eftersom jag skulle jobba på torsdagen så gällde det att inte ta för många slumrar i soffan. Som vanligt är det några skitungar som tydligen inte fick vara uppe på tolvslaget och som nu måste skjuta upp kvarblivna raketer. Det sköt mest på håll först men sen började det skjutas även här i närheten. Clas hade åkte ner och hämtat middag på pizzerian (tillsammans med alla andra) och jag hade försökt att gå ut med Bazz två gånger men det pangade hela tiden så det var bara att vända hem. När de sen körde av en kavalkad nere vid skolan och Bazz låg under soffbordet och skakade ruttnade jag. Jag hoppade i crocksen och tog en jacka i farten och sprang ner mot skolan. Höll på att skälla ut två unga killar på vägen ner men de bedyrade att de inte skjutit och att det var äldre killar längre ner på skolgården som gjort det. När jag kom dit står det två killar där som jag frågar om det var dem som skjutit. När de svarade ja skällde jag som en bandhund på dem. Sen gick jag hem igen! Lika arg men det kändes ändå lite bättre. Killarna hade inte heller mycket till försvar att komma med.  Clas hann hem under tiden och hittar en förvånad Bazz stående i hallen. Blev nog en bra avledning för sen var han lugnare. Hoppas att det tar slut på smällandet snart.

 

 





Av Marit - 31 december 2013 07:00

Ett riktigt gott slut önskar vi er alla. Vem vet vad 2014 har att erbjuda? Bara att hänga på!

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards