Livet med Bazz

Alla inlägg under februari 2015

Av Marit - 28 februari 2015 23:15

Körde en rensning av bokhyllan idag. Hittade en uppslagsbok som jag säkert fick någon gång i tonåren. På den tiden slog man ju upp en hel del och varje hem med stil hade minst en uppslagsbok. Nu tror jag inte att det är många som har det längre. Snart inte jag heller. Tackar Google för det!

 

Ett säkert tecken på att det går mot våren är ju vintergäcken. Bortsett från att mamma har ett helt hav av dem så växer en lite klunga på gräsmattan bredvid pulkabacken. Man blir lika glad varje gång man passerar på promenaden.

 

Även inne börjar vårtecknen komma. Ljuva tulpaner som är vackra även när de är helt utslagna och på gränsen till slängfärdiga.

 

Snart dax att ställa undan snöskyffeln också vilken inte har slitits ut den här vintern. Men det lär väl komma några oväder till innan det är läge att hoppas på det är färdigsnöat för den här vintern.

 

Av Marit - 27 februari 2015 23:00

Sista dagen på sportlovet. Varit hyfsat väder i veckan och helt dött på jobbet. Det bara ekar i korridoren och ingen har någon större eneri för att ta tag i något större. Idag är det förstås gråmulet väder men vad gör det när det är fredag? Alla spetsar in sig för att gå hem tidigt då det ändå inte händer något när nästan alla är borta. För många blir det dock inte så tidig hemgång då en långtradare kört in i mitträcket på E4:an strax efter Kungens Kurva ungefär, södergående, så alla körfält är avstängda. Detta hände strax innan alla skulle bege sig hemåt. Jag kan lova att det var kööö. Jag skulle ju åt andra hållet så det var ingen fara tills jag kom på att jag ska ju till Västertorp och hämta Bazz och sen tillbaka en bit innan jag svänger av mot Segeltorp. Kan ju säga att kön från Västertorp och ut till Bredängsvägen ringlade långsamt. Tänker då på de stackare som skulle rakt fram mot Skärholmen där det stod helt stilla ett bra tag. När jag kom så långt hade de börjat släppa på i en eller två filer så det hade börjat röra på sig så jag var ändå hemma i hyfsad tid. Tänk om det inte varit sportlov och ovanligt lite trafik då hade vi nog fått ställa bilen och gå hem.

 

Av Marit - 26 februari 2015 23:00

En fantastiskt frisk och skön morgon. Vilken skillnad det är nu när solen är på väg upp på morgonpromenaderna. Lite snö kvar till sportlovarna och vinden biter lite i kinderna.

 

Jag är ju verkligen ingen morgonmänniska vilket är synd för det finns inget bättre än tidiga mornar egentligen. När man väl kommit upp alltså. Hade jag inte Bazz att gå ut med skulle jag aldrig gå upp tidigare för att gå ut en promenad på morgonen men nu när man måste så är det så himla skönt. Går upp med tunga ögon men njuter verkligen när kroppen äntligen vaknar så smått under promenaden.

 

Man undrar om det var Bazz som var på fest igår. Men så här ser det visserligen ut varje kväll i princip.

 

Av Marit - 26 februari 2015 22:30

Hurra för Bettan som fyller 60 år idag   . Nicke, Jenny och Fredrik har ordnat överraskningsfest för henne hemma hos dem. Ja hon vet att några kommer men inte vilka och inte att alla är där hemma när hon kommer hem. Sanna hade fixat all mat och det var förstås himla gott. En mycket trevlig kväll men inte så sen för oss som skulle hem till lillkorven. Bettan verkade mycket nöjd också.

Av Marit - 24 februari 2015 22:30

Fick idag erbjudande om att få boka biljetter till vinterns julshow med Peter Jöback. Men ge er för fasen. Han må vara populär men vi har ju knappt hunnit smälta den senaste julen och vill verkligen inte tänka på nästa än.

 


Idag när jag hämtat Bazz på dagis möttes jag av en trevlig syn. Blev bländad av solen.

 

Känns underbart trots att den så här års ligger så lågt och kan vara riktigt besvärlig. Vackert är det ändå.

 

Bio

Av Marit - 22 februari 2015 22:00

Regn och slask. Blev en städ- och rensdag inomhus. Clas är hos Viktor igen och fixar det sista med lyset.

Bazz blir lite störd när man springer upp och ner då han inte vet var han ska placera sig.

 Bäst är då att stå någonstans på mitten. När vi båda är hemma och på varsinn våning brukar han lägga sig mitt i trappen där han har kolla på båda våningarna samtidigt. Han ställer sig även där ibland när vi ska ut på promenad och det är sumpigt väder, som idag, för då är han väldigt tveksam till om han vill hänga med ut. Så där kan man stå och ropa vid dörren och han bara står där och glor. Tokig kan man bli för mindre.

 

På kvällen åker Karin, Åke, mamma och jag till Heron City och äter Pizza Hut och tittar på filmen Trevligt folk som handlar om ett gäng Somalier i Falun som bildar ett bandylag och tävlar i VM sex månader efter att de för första gången står på ett par skridskor. En mycket varm och rolig film helt klart värd att se.


Av Marit - 21 februari 2015 21:30

Idag känns det som lite vår i luften bortsett från att det inte riktigt luktar vår än. Bazz och jag åker till Gärdet och går därifrån till Djurgården. Det är mycket folk och hundar ute och promenerar och Bazz sköter sig exemplariskt trots att flera hundar är lösa och kommer fram. Lite härlig sol är det också bland molnen.

 

Vi går hela Djurgårdsbrunnsviken runt. Till vänster strax efter bron, på väg mot Djurgården, ligger Isbladskärret vilket är en fågelsjö  med bland annat knölsvan, snatterand, vigg, gäss, tofsvipa och häger. I en träddunge häckar ett 15-tal hägrar uppe i trädkronorna. Har aldrig sett det förut när vi gått förbi där. Riktigt maffigt.

 

Väl hemma igen hittar jag en krokus i rabatten som vågat sig upp i värmen. Inte långt kvar innan den slår ut.

 

Älskar när tulpanerna kommer på vårkanten och köper i princip varje vecka. Idag blev det en favoritblandning.

 Hade kvar lite tillbehörskvistar från förra veckan som jag blandade ner i buketten.

    

Har inte behövt elda i kamin så mycket i vinter då det inte varit speciellt kallt. Brukar tända ganska mycket ljus på kvällarna vilket gör att det blir lite varmare också. I kväll blev det som en glad gubbe med ljus :-) Snö kom det också så nu är det vinter igen.

 

Av Marit - 16 februari 2015 20:12

Idag fyller mitt hjärtegos 5 år. Hur galen man än kan bli på honom ibland så är han ändå ganska söt   

 

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards