Livet med Bazz

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Marit - 11 april 2015 20:45

God morgon matte    Kommer du upp snart?

 

Ja vem kan motstå? Clas och Åke har åkt till Bullis för att göra båten fin inför sjösättningen. Både Karin och jag är lite halvrossliga så vi behöver inte åka med. Fixar lite hemma men sen går Bazz och jag mot Kungens Kurva. På vägen ut på Långängen ligger en ganska fet orm och solar sig i gräset. Mycket orm i gräsen nu och den här låg på nästan samma ställe som vi såg en förra året. Därför var jag lite beredd på att den kunde ligga där. Hade full koll på var Bazz satte tassarn. Den här låg dock bakom ett litet dike så det var ingen risk att trampa på den. Bazz fick heller aldrig nys på den.

 

Vid Segeltorpshallen träffar vi två killar i åtta- tioårsåldern som var på väg till fotbollsplan. Ena killen frågade om Bazz var en Amstaff. Vi stannade och pratade lite och när vi sa hej då och skulle gå därifrån sa ena killen. Hej då och ha en fortsatt trevlig helg!   . Han tyckte förmodligen att jag var minst 75 år och hade nog fått lära sig att man ska vara artig mot äldre haha. Lite trevligt och mycket charmigt!


Sen gick vi vidare till Zetas, där vi inte var ensamma, och mötte mamma och Karin. Vi strosade runt bland alla fina blommor och åt en lunchsmörgås i caféet. Det gick faktiskt att sitta ut och det var riktigt skönt även om det inte var helt varmt i vinden.

Efter det gick Bazz och jag hemåt igen. Bazz är ju hemma i de där kvarteren och vet mycket väl var husses, och hans, gamla butik ligger. Han skulle promt gå dit fastän vi inte just gick förbi. Så vi gick in och köpte lite lördagsgodis till honom.

I ett dike en bit efter Kvantum fanns den här blomman. Väldigt fin blomma som jag misstänker räknas mer som ogräs än fin blomma. Har ingen aning om vad den heter men ogräs skulle jag inte kalla den.  

 

På väg därifrån hade vi solen i ansiktet och det blev ganska varmt. Bazz hittade ett dike med relativt fräscht vatten att dricka och bada i. Han är alltid lite mer känslig för vårvärmen jämfört med sommarvärmen då han hunnit aklamatisera sig lite mer.

 

Strax efter där vi såg ormen på väg dit ser en stor flock med blåsippor. Det är så härligt med den fina färgen mot de bruna löven.

 

När jag kommer hem står damma huset på agendan. Ni vet det där bakom teven, sladdhärvan bakom tevebänken och en och annan hylla. Så supertråkigt att göra och inte syns det heller men det känns bra inombords efteråt. Som belöning blev det ett glas rosé   

 


#zetas #bazz #lördag #dammat #kungenskurva #arkenzoo #vår #promenad #rosé #tommasi

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards