Livet med Bazz

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Marit - 20 april 2015 15:45

Grattis pappa på 85-årsdagen! Hoppas att du blir ordentligt firad i himlen.

   


Idag på eftermiddagen var jag och hälsade på min arbetskamrat på sjukhuset. Hon blev tidigare idag flyttad tilll Stockholms sjukhem för vård den sista tiden. Hon var sig så olik, fast ändå lik, sådär som det blir när man är sjuk och musklerna i ansiktet förändras. Hennes förmåga att prata är ganska nedsatt så vi satt mest tysta. Det är lite svårt att veta vad man ska prata om i den situationen. Tror inte hon var intresserad av att prata om jobbet så mycket heller. Ute har våren kommit och jag tänkte på hur hon borde haft fullt upp på sin kolonistuga i stället för att ligga här och räkna dagarna. Satt där i cirka 1½ timme och höll hennes hand. Tiden gick så fort trots att det inte hände mycket. Kändes skönt att bara få sitta där den stunden då jag inte vet om vi ses någon mer gång. Jag sa att jag gärna kommer tillbaka en annan dag men jag vet inte om ja lovade för mycket. Hoppas samtidigt att det inte blir för långdraget för hennes skull.

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards