Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Seg måndag

Av Marit - 30 augusti 2010 23:21

I morse tog det verkligen emot att gå upp. Hade kunnat betala en bra slant för att få ligga kvar. Även Bazz somnade om gott efter morgonpinken och låg kvar trots att Clas gick upp. Han har äntligen skapat fred med hårfönen så nu sitter han bara och tittar på när det torkas . Kanske man kan lura ut dammsugaren en dag också:-)


När vi kommer hem från jobbet och promenaden hör vi röster inne. Det har hänt någon gång att klockradion stått på utan anledning men när jag går upp för trappen hör jag att ljudet kommer från "biblioteket". Mycket riktigt, där står teven på. Eftersom jag var in där på morgonen och hämtade kläder så kan jag svära på att den inte stod på då. SCARY!!! Jag kollar genast bakom alla dörrar, klädkammare och in i badrummet och drar undan duschdraperiet. Ingen   där, pju! Vill inte tänka för mycket på hur det kommer sig att teven var på men det finns ingen logisk förklaring.


Efter middagen blir det lite mer bakning av nektarinmuffinsarna, som jag nu äntligen kommit ihåg att köpa rätt formar till, som ska med till jobbet. Lite av de misslyckade solrossnittarna får hänga med också. De blev faktiskt himla goda!



Clas förkylning sen förra veckan börjar nu övergå till mig. Är tjock i halsen så nu gäller det att kasta fan av tåget! Det bästa som fungerar är att proppa i sig massor av Echinacea. Man ska inte överdosera men det har jag en tendens att göra. Fungerar gör det i alla fall.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards