Livet med Bazz

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Marit - 21 oktober 2011 21:07

Äntligen fredag, åh vad jag älskar fredagar! Lite kyligt om händerna i morse och den första hösthalkan är här. Nyst och snorat hela dagen och undrar om det slutligen är min tur att bli förkyld. Men solen skiner och jag vill bara hem. Går lite tidigare och handlar middag på vägen hem och skyndar sen hem för att hinna städa innan killarna kommer hem.

Städar, fixar och tänder alla ljus och hinner stanna upp en liten stund och bara njuta av att trivas hemma igen och att vi nu är klara med det mesta som skulle göras innan vintern. I morgon är det höststädning och då ska allt ute tas om hand  och sen är det bara att mysa och njuta resten av vintern.


Plötsligt kommer killarna hem. En säger -Hej älskling! och försvinner upp för trappan för att leta pin-kod. Den andra säger inte ens hej utan springer förbi och rätt in i köket för att kolla om det finns någon mat serverad. Det finns det inte så han springer snabbt till leksakslådan för att kolla om jag hunnit gömma någon efterrätt i form av tuggpinne där som man kan smaska i sig innan middagen är severad. Själv står jag i mitten och undrar vad som hände:-)


Clas är tvungen att åka tillbaka till jobbet fram och tillbaka så Bazz och jag tar en promenad och sen får vi ta lite fredagsmys själva. Bazz har visserligen fått fredagsmys redan på dagis men får ändå ett litet märgben att gnaga på.


Det bjuds på tacos idag och som vanligt vill jag ha även ha ett hårt skal. Lyckas ALLTID glömma bort och därför bränna skalen i ugnen och det brukar gå några extra varje gång. Idag var inget undantag! Hade bara ett kvar så jag bestämde mig för att köra det i micron. 1 minut var tydligen allt för länge och det dröjde inte länge förrän skalet var bränt och det rök för fullt när jag öppnade luckan. Gott blev det i alla fall, utan skal.


I morgon hoppas vi få sova lite längre än till kl 5!!!





Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards