Livet med Bazz

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Marit - 16 december 2012 21:45

3:e advent och även dags för årets stora hundutställning på Älvsjömässan.  Vi ställde tyvärr inte ut i år och jag saaknar det verkligen. Vi åkte i alla fall dit för att heja på alla andra glada deltagare. 


Hade för en gångs skull tid att gå igenom  raderna av utställare (av prylar inte hund) som man annars bara skummar igenom. Tyckte inte att det var så mycket nytt eller spännande. Saknade Hurtta där då jag tänkte titta på deras nya täcken. 


Hittade i alla fall ett nytt Nina Ottosson-spel till Bazz. Blir lite utmaning att lära sig putta klossarna i stället för att  lyfta klossen med munnen som han ska göra med det gamla spelet han har. 


  

Hittade också ett par mamelucker (eller short pants som det heter numera) från Ullmax i merinoull. Som jag har letat efter såna. Mina Fjällrävenbyxor är lite tunna i tyget just över rumpan och det blir därför lite svalt vissa vår- och höstdagar eller för all del på vintern också när det är runt nollan +/- nån grad.  Man kan även ha dem utanför långkalsongerna riktigt kalla vinterdagar. Provade dem idag på promenaden med Bazz efter att vi kommit hem från mässan. Kan inte med ord beskriva hur varmt och skönt det var. Säger bara, springer ni på ett par - Köp dem! 

 


Bazz fick också ett nytt halsband (bild kommer senare) som jag köpt av Petra,  Cometstaff, som hon har sytt.  Jättefint och det passar så bra på Bazz    Tack Petra!


Grattis till alla som hade en lyckad dag på mässan!






  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Skapa flashcards