Livet med Bazz

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Marit - 23 december 2012 21:30

Så hände det idag. Jag fick en utskällning för att jag åkte skidor med hunden springandes i spåret. Att jag bara inte kunde förstå att han fullständigt förstörde det. Hans hund sprang minsann bredvid spåret men jag förstörde bara för alla andra hundägare. Jag har förståelse för hans åsikt men eftersom jag är den förste att åka efter Bazz vet jag att spåret inte förstörs. Ibland springer han bredvid också men på sina ställen är det för mycket snö för det. Hans hund var en halv hund större än Bazz och drog inte någon heller så det blir lite annat. Vi har med mening sökt oss till ett ställe där det inte åker så mycket folk just för att inte reta upp någon. Men det hjälpte tydligen inte. Hur man än gör så gör man fel:-( 

Detta plötsliga påhopp bringade inte direkt fram men vänaste sida idag. Kommer inte ihåg vad jag kallade honom men kan säga att det inte var sugar pie. Önskade honom i alla fall en riktigt god jul. 


Idag är det ju dagen före julafton och det har varit fullt upp hela dagen. Men nu tror jag att det mesta är fixat i mat- och godisväg, huset städat, allt tvättat och Bazz är nybadad. Så nu är vi redo för lite gäster i morgon.





Av Marit - 23 december 2012 00:32

Idag var det dags för årets första långfärdstur i Balingsta. Förra året höll han ju på och fjamsa och skulle jaga skidspetsarna i stället för att springa. Nu var det annat. I början stannade han och ruskade på sig var femte meter men sen så drog det iväg. Han var verkligen jätteduktig och tyckte att det var superkul. Om vi hinner ska vi ta en tur i morgon också.


(ska försöka vända filmen rätt)


På vägen hem åkte vi förbi mamma och fikade lite. Sen gick vi en promenad tillsammans innan Bazz och jag åkte hemåt igen.

Skulle göra snaps igår och upptäckte att vi inte hade sprit så att det räckte. Höll på att missa det idag också men kom på det strax före halv tre. Drog till Kurvan. Big mistake, Huge!!! Det var kö precis överallt och det gick inte att vända heller när man väl kommit dit. Hade sån satans tur så jag gick in genom dörren till systemet typ 14.59.50 Där var man inte ensam heller men där gick ändå kön snabbt. Tog bakvägen ut via E4:an när jag skulle hem. Inte för att det var så värst mycket mindre trafik åt det hållet men något kanske. Sen åkte jag hem och

julfixade lite. Gjorde två sorters sillar, rocky road och så snapsen förstås.

Clas gjorde köttbullar med största precision

 


Bazz blev helt olycklig över att ingen kom och la sig i soffan med honom. Han var rätt trött efter dagen så till slut flyttade vi hans bädd till köket där vi hölll till. Då kunde han lägga sig och koppla av och samtidigt hålla koll på oss.


     
  

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards