Livet med Bazz

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Tunnel run 2014

Av Marit - 22 november 2014 11:30

Kändes skönt när jag vaknade i morse. Blev en tidig kväll och sovit gott och länge. Förkylningen som jag i början på veckan kände var på gång verkar jag lyckats häva. Känner mig laddad inför dagens uppgift nämligen Tunnelloppet som går i nybyggda Norra länken. 1 mil långt och jag borde ha tränat bra mycket mer än jag gjort men känner ändå att kommer komma igenom även om jag inte orkar springa hela milen rakt igenom.

Begav mig in i god tid då det varnats för att det kommer bli trångt, det är ju trots allt över 42 000 deltagare fördelat på ca 22 000 herrar och ca 20 000 kvinnor. Kul att det är så jämnt fördelat.

Alla måste springa i den gula väst man har fått så det är ett hav av gula västar i startområdet.

 

Min startgrupp är inte förrän 13.50 så jag hinner stå och ladda lite i den stora gemenskap som råder.

 

När det börjar bli dags förs vi in i tunneln mot starten. Längst där framme är startgruppen innan oss som värmer upp och väntar på att få sticka i väg. Redan här är stämningen på topp och förväntningen är hög. Man blir faktiskt lite rörd av det hela.

 

Pang! Vi släpps iväg och de ca 3 000 i gruppen springer först ut en bit och sen in i tunneln. Inne i tunneln är det mycket konst och på vissa ställen är det lite extra jippo. Många funktionärer hejjar och kommer med glada tillrop. På flera ställen möts vi som springer åt ena hållet med de som är på tillbakavägen och ena sidan ropar "Andra sidan är ni klara?" varpå andra sidan ropar tillbaka "Jajjamensan fattas bara!" En underbar stämning där alla är glada och peppar varandra. Vid 5 km kommer vänder banan utomhus och det är så skönt att komma ut i friska luften och få ny luft i lungorna. Där var jag ganska trött men det vara bara tänka på att nu är det bara mindre än hälften kvar till mål.

På tiden 1:11:57 kom jag till slut i mål. SÅ NÖJD     

 
Möttes sen upp av syrran som startade tidigare än jag och redan kommit i mål. Hon slog mig med 11 sekunder!

Fasiken vad vi är bra   

 

Sen kom Clas och hämtade oss och det var jätteskönt att få åka bil hem. Hemma väntade en superfin bukett blommor.

 

Middagen och vinet smakade lite extra gott efter dagen och jag hann med att se Så mycket bättre innan jag somnade till i soffan och sen gick upp och la mig.

Hann äta lite av min nya favorit bland mitt favoritgodis.

 

Tack och god natt    


#tunnelrun2014 #tunnelloppet #norralänken #milen #jagärsånöjd

 
 
Ingen bild

Syster Yster

24 november 2014 06:43

Du är så jäkla duktig allra käraste syster<3

Marit

27 november 2014 20:42

VI var så himla duktiga

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit - 16 april 2017 14:45

Om det var en fantastisk dag igår så är det raka motsatsen idag. Iskallt och snöyra som kommer och går.      Vi hade tänkt att åka hem i eftermiddag efter lunch men nu diskar syrran i kylan och vi andra packar ihop det andra. Sen åker vi hemåt ...

Av Marit - 15 april 2017 14:15

En underbar morgon om än något kyligt i luften.        Efter frukost går vi ner till stranden och sätter oss och löser melodikrysset. Riktigt skönt men sen går vi uppåt.    Här uppe var det riktigt gott att vara. Här är det lä och solen ...

Av Marit - 14 april 2017 22:00

Vi har tur att vinden ligger på N- N/Ö så vi har lite lä på vår sida. Srpinger på årets, för mig, första tussilago på ängen. Ett sant tecken på åt vilket håll det faktiskt går. Även om man tvivlat många gånger i år.    På insidan blåser det orde...

Av Marit - 13 april 2017 20:45

Efter frukost åker Karin, Åke, Clas, Bazz och jag ut till holmen. Det är gråmulet hela vägen men när vi kommer ut till Bullis skiner solen emot oss. Det är inte direkt någon vårvärme ute så det är som vanligt obetalbart att stänga dörrarna i båten oc...

Av Marit - 15 januari 2017 22:51

En solig och fin dag med ca -4 och lite snö kvar på gräsmattorna. Clas och Bazz är ute på promenad och jag ligger i soffan och kollar i kapp en serie jag följer. Tycker mig se en gestalt i trädet som borde vara en domherre och mycket riktigt är det b...

Presentation


RLD N RLD F Kronsäter's Buzz

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Gästbok

Twitter

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

4 besvarade frågor

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards